Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisionspligt

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Et afledt spm.

Kan læse at revisionspligt indtræder når balance summen overstiger 4 mill... Skal det forstås som det regnskab, hvor balance sum overstiger 4 mill, skal godkendes af en registreret/autoriseret revisor ?

Mvh

Bo

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
det er jo ikke revisor der fravælger

Det skrive jeg heller ikke.

Jeg skriver: "En må jo have indberettet, "at revision er fravalgt"".
Så har revisoren vel fået besked herom!.

Cookie - John Hannover:
men selskabet via generalforsamling og notat i regnskabet.

Enig.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:
Kan læse at revisionspligt indtræder når balance summen overstiger 4 mill

Små virksomheder kan fravælge revision, hvis de i to regnskabsår i træk ikke overskrider to af følgende tre størrelser på balancedagen:

  • en balancesum på 4 mio. kr.
  • en nettoomsætning på 8 mio. kr. og
  • et gennemsnitligt antal heltidsbeskæftigede på 12 i løbet af regnskabsåret

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Python

Det er hvad jeg kan læse mig til. I 2021 kommer min balancesum over 4 mill, skal jeg så have registreret revisor eller statsaut. revisor til at revidere mit regnskab eller er det først i 2022 ?

 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Det nytter ikke noget at du slår trådstarters cvr nr. Op. 

Jeg har pp fornemmelsen af at trådstarter tror at så længe man har fravalgt revision så skal deres ikke afgives årsregnskab og selvangivelse. 

Hele problemmet her virker umiddelbart til at være aftalen som trådstarter har lavet med sin bogholder. Der SKAL aflægges årsregnskab og selvangivelse selvom revisionen er fravalgt. 

Jeg tror bare at bogholder er blevet ved med at indberette disse for trådstarter og taget sig betalt for det. Trådstarter burde istedet opsige samarbejdet og evt. Selv stå for det. 

Men igen- Har på fornemmelsen af at trådstarter tror at såfremt revision er fravalgt at der så ikke skal indberettes årsregnskab og selvangivelse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenfrost23:
Har på fornemmelsen af at trådstarter tror at såfremt revision er fravalgt at der så ikke skal indberettes årsregnskab og selvangivelse
tror jeg også - men evt CVR kunne måske vise - OM det var fravalgt fra start - eller via GF senere og om der så bare var erklæring men JA - du skriver helt som jeg 

Mortenfrost23:
Trådstarter burde istedet opsige samarbejdet og evt. Selv stå for det. 
  forudsat trådstarter kan det så er det præcis mit forslag - "opsig aftalen - bed om slutafregning - og kør det selv

Desværre - også ud fra svar, om at "nogen må have fravalgt" osv - peger det igen på, at der er alt for mange der driver selskab - for at være beskyttede personligt - men som slet ikke sætter sig ind i reglerne - og så ofte bare skælder på revisor, jurist, skat - kurator, bank og og  men

UANSET man bruger en bogholder eller hvad - så burde der være lidt krav om regelkendskab til stiftelse

Dels på alm skoleskema som iværksætteri  men MÅSKE også med et lille kørekortskrav - ikke et der skulle laves til 13 - men hvor man fik lov at prøve til man fik alle ret - men dog ikke kunne sige  DET VIDSTE jeg ikke
Et dårligt eksempel men dog et eksempel på et simplet et https://goo.gl/forms/9JfZAcv04PZESzcG3   Tilsvarene findes til personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hører al verdens ting og fejl af selvstændige hvor jeg bare har tænkt nøjagtigt det samme John.

Vil du være selvstændig? Jamen, værsgo- bestå denne test først. Det kan ikke være rigtigt at der er selvstændige som endnu ikke ved at man skal adskille selskabets penge fra egen økonomi. Jeg hører historier om folk som hæver pebge i bankautomater med firmaets bankkort eller betaler personlige udgifter. Og en masse andre sjove ting og endeligr så er det sjovt nok ALTID revisorens skyld!😂😂

[Redigeret af moderator]

Tekst kopieret fra andet anlæg slettet - der henvises til oprindeligt indlæg https://www.amino.dk/forums/t/312978.aspx 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan som jeg forstår trådstarters poster, så er problemet at revisoren tager sig betalt for en dyr revisionspåtegning på trods af at en sådan ikke er påkrævet. 

Det er selvfølgelig ærgerligt hvis revisoren har givet indtryk af at dette var obligatorisk, men en revisionspåtegning er jo heller ikke værdiløs bare fordi den ikke er et krav. Påtegningen kan være med til at skabe sikkerhed omkring regnskabet og få selskabet til at fremstå mere seriøst og professionelt udadtil. Pengene er ikke spildt selvom de måske kunne være brugt bedre et andet sted.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:
Sådan som jeg forstår trådstarters poster, så er problemet at revisoren tager sig betalt for en dyr revisionspåtegning på trods af at en sådan ikke er påkrævet. 
det er derfor jeg foreslog at skrive CVR for det er ikke ret sikkert, at trådstarter kan se forskel på erklæring ved regnskabsassistance og en fuld revision - ud fra hele tråden - tror jeg det ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenfrost23:

John nu hvor jeg har dig her på tråden. Kan du svare mig på hvordan en tidligere ejer af et selskab skal hives i retten for en konkurs? Før konkursen blev selskabet solgt til en anden og jeg kan se på proff.dk at den nye ejer ikke står med en konkurs sag, på trods af at selskabet har status som "under konkurs". 

Og søger man på proff.dk på gamle ejers navn så er der registreret en konkurs i hans navn. Men så vidt jeg ved, så overtager ny ejer selskabet med hud og hår? Der er dog tilfælde hvor kurator kan stille tidligere ejer til ansvar såfremt han har handlet groft uansvarligt, men er det ikke umiddelbart den nye ejer som skal stå til ansvar. Alt andet giver jo ikke mening

Jo en alm konkurs rammer den ny ejer og kun denne. Der vil dog givet kunne være tilfælde hvor en tidl ejer kan stilles til ansvar - hvis noget groft uforsvarligt - og formentlig samtidigt direkte ulovligt ligger alene der og ikke umiddelbart har kunne ses af nye. Jeg kunne forestille mig ex gamle ejer har trukket en masse penge ud uden skat i år hvor det ikke har været muligt for den ny ejer at se det - og denne ulovlighed så kan forfølges hos den der træk pengene ud og personligt dermed snød i skat (ex hævede løb uden indberetning og indbetaling af skat) Der må den der gjorde det som ejer kunne forfølges også efter et salg vil jeg mene - men det er sådan lige et "slag på tasken"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)