Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs, tidligere ejer på mål

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 03:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan nogle svarer mig på hvordan en tidligere ejer af et selskab skal hives i retten for en konkurs? Før konkursen blev selskabet solgt til en anden og jeg kan se på proff.dk at den nye ejer ikke står med en konkurs sag, på trods af at selskabet har status som "under konkurs". 

Og søger man på proff.dk på gamle ejers navn så er der registreret en konkurs i hans navn. Men så vidt jeg ved, så overtager ny ejer selskabet med hud og hår? Der er dog tilfælde hvor kurator kan stille tidligere ejer til ansvar såfremt denne har handlet groft uansvarligt, men er det ikke umiddelbart den nye ejer som skal stå til ansvar ( den nye burde vide hvad han/hun gik ind til. Alt andet giver jo ikke mening. Altså fordi man sælger sit selskab og den nye ejer driver det af HT ,så skal den gamle ejer stå på mål? 

Eller kan det være fordi den tidligere har fortsat som adm. Direktør i selskabet- Bare en tanke? 

Vh Morten Frost

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenfrost23:
Kan nogle svarer mig på hvordan en tidligere ejer af et selskab skal hives i retten for en konkurs? Før konkursen blev selskabet solgt til en anden og jeg kan se på proff.dk at den nye ejer ikke står med en konkurs sag, på trods af at selskabet har status som "under konkurs". 

Når det er selskab, så er det den nye ejer der skal stå på mål.

Mortenfrost23:
Og søger man på proff.dk på gamle ejers navn så er der registreret en konkurs i hans navn. Men så vidt jeg ved, så overtager ny ejer selskabet med hud og hår?

Korrekt.

Mortenfrost23:
Der er dog tilfælde hvor kurator kan stille tidligere ejer til ansvar såfremt denne har handlet groft uansvarligt, men er det ikke umiddelbart den nye ejer som skal stå til ansvar ( den nye burde vide hvad han/hun gik ind til. Alt andet giver jo ikke mening. Altså fordi man sælger sit selskab og den nye ejer driver det af HT ,så skal den gamle ejer stå på mål? 

Nu ved vi jo ikke, hvem der har købt selskabet. Der er flere muligheder. Men der findes nogen, der ved hvad de går ind til og lukker og slukker.

Mortenfrost23:
Eller kan det være fordi den tidligere har fortsat som adm. Direktør i selskabet- Bare en tanke? 

Nej, for det er seneste direktør, der bliver indkaldt til Skifteretten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenfrost23:
Før konkursen blev selskabet solgt til en anden og jeg kan se på proff.dk at den nye ejer ikke står med en konkurs sag, på trods af at selskabet har status som "under konkurs"
kan være proff ikke updaterer korrekt - brug cvr.dk til at se 

Mortenfrost23:
Og søger man på proff.dk på gamle ejers navn så er der registreret en konkurs i hans navn. Men så vidt jeg ved, så overtager ny ejer selskabet med hud og hår?
sikkert samme sag - proff er jo privat og kan vel have fejl - brug cvr.dk - 
Den gamle vil som stifter stå som stifter af det selskab der er konkurs og derfor ved søgning på ham stadigt være forbundet med konkursen efter et salg - stifter ændrer sig ikke i selskabers registreringer så stifter vil fremstå med konkurs på den led

Mortenfrost23:
Eller kan det være fordi den tidligere har fortsat som adm. Direktør i selskabet- Bare en tanke
ja hvis han er selskabets adm dir på konkurstidspunktet så vil han også der stå som forbundet til konkursen og det vil være ham der indkaldes i skifteretten

Mortenfrost23:
så vidt jeg ved, så overtager ny ejer selskabet med hud og hår? Der er dog tilfælde hvor kurator kan stille tidligere ejer til ansvar såfremt denne har handlet groft uansvarligt, men er det ikke umiddelbart den nye ejer som skal stå til ansvar ( den nye burde vide hvad han/hun gik ind til. Alt andet giver jo ikke mening. Altså fordi man sælger sit selskab og den nye ejer driver det af HT ,så skal den gamle ejer stå på mål?
Det skal den gamle ejer ikke - ikke på andet vis end hans evt stifter registrering forsat er stifter af selskabet der gik konkurs

Den ny ejer bør vide hvad denne går ind til som du skriver og ja, det kan jeg under alle normale omstændigheder være enig i, men hvis den gamle har foretaget sig noget der er direkte ulovligt med egen vinding i dennes ejertid, så kan denne givet forfølges for det.

Det kunne være i tidligere år at have tømt selskabet for penge uden skattebetaling - som f.eks løn uden indberetning osv - Den vil han som tidl ejer givet hænge på og skulle straffes og betale skat ud fra - uanset han har fået solgt selskabet

gå i CVR og se i hvilke forbindelser sælgeren er forbundet med konkursen - her vel i alle fald som stifter og hvis direktør, som direktør Du kan klikke på ejers navn og se alle aktive og opløste forbindelser denne er forbundet til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John- Tak fpr du kan dig tid til at svare, ligesom du ogsp havde svaret i den anden tråd, men admin har ret i at det bliver forvirrende, så derfor oprettede jeg denne. 

Tidligere ejer er faktisk stifteren af selskabet og jeg tror at han har været adm. Direktør efter salget. 

Men hvis man ser på cvr registeret så stpr reel ejer til at være den nye køber og legal ejer: købers holding selskab

Så nye køber er både reel og legal ejer, men der forefindes ikke en konkurssag pp dennes navn? Syntes det er meget mystisk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenfrost23:

Hej John- Tak fpr du kan dig tid til at svare, ligesom du ogsp havde svaret i den anden tråd, men admin har ret i at det bliver forvirrende, så derfor oprettede jeg denne. 

Tidligere ejer er faktisk stifteren af selskabet og jeg tror at han har været adm. Direktør efter salget. 

Men hvis man ser på cvr registeret så stpr reel ejer til at være den nye køber og legal ejer: købers holding selskab. 

Så nye køber er både reel og legal ejer, men der forefindes ikke en konkurssag pp dennes navn? Syntes det er meget mystisk.

hvis selskabet ER konkurs - så vil det fremgå i CVR at selskabet er konkurs eller under bobehandling og dermed også at den ny ejer hører med i det som reel ejer - konkurssagen er på selskabet og ikke ejeren i et ApS - men ejeren er knyttet til konkursen, ved at stå som ejer af selskab xxx under konkurs

Du vil også i registreringer kunne se hvem der var direktør hvornår - og direkte se hvem der er det under en evt bobehandling

Du kan også klikke på stifterens navn (vel den tidl. ejer) og der se hvad han har for engagement i aktive eller ophørte forhold

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo der den ligger, jeg gar ikke bidt mærke i selskabet har status som " under konkurs". Boet er endnu ikke færdigbehandlet. 

Dejligt at man kan se disse informationer👌

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)