Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvidvaskloven - B2B2C online service og betalinger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

(Håber dette indlæg er røget i den rigtige kategori.)

Jeg har en online udlejnings platform (ren software) hvor mine mine kunder (som er ren B2B) udlejer produkter igennem min platform. Når deres kunder lejer noget, betaler de via en betalingsløsning som er integreret i platformen - denne betalingsløsning er lavet i mit selskab, dvs. alle mine kunder bruger samme betalings-/indløsningsaftaler (jeg fik i øvrigt lidt faktura hjælp herinde for et par år siden)

Nu er jeg desværre kommet i den situation at banken ikke vil lege med længere - der er noget hvidvasklov som sætter en stopper for mig pga. jeg får mine kunders penge ind på min firmakonto.

Problemet var umiddelbart løst hvis jeg for hver kunde kunne få deres betalinger direkte til deres konto, men dette er desværre ikke muligt med NETS medmindre jeg tegner en indløsningsaftale for hver kunde - det fjerner et kæmpe incitament for nogle af de små udlejere jeg har - da jeg selvfølgelig vil blive nød til at ligge de ekstra omkostninger over på dem.

En anden løsning er, at jeg bliver en bank og operere under samme regler og betingelser for banker - jeg ser dog ikke det som løsning!

Der må findes andre virksomheder (bookingsystemer osv) som gør noget ala det jeg gør - er der nogle som har insights eller andet brugbart så sig endelig til.

Tak.

Tilmeldt 17. Feb 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke lave en aftale med MobilePay
så hver kunde betaler på hver eneste aftale du har ? 
man betaler selvfølgeligt for hver eneste “MyShop” nummer , eller MobilePay invoice :) 

Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er lidt i samme kategori som at alle kunder har deres egen indløsningsaftale - det er netop dette jeg gerne vil undgå.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kontakte andre, som har en lignende struktur, og prøv at forhør dig af, hvad de gør.

Det lyder lidt underligt, at din bank brokker sig over hvidvask, hvis du videresælger en service. 

Før du kaster penge efter advokat eller rådgivning, kunne det måske være smart at snakke med f.eks nogle af følgende, som har samme salgsmetode:

  • Dinnerbooking
  • Novasol
  • Sendentanke
  • Momondo 
  • Dancenter
  • Sologstrand
  • mm

De må kunne give dig nogle brugbare råd, da de har et lignende setup :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)