Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra VSO til f.eks. APS alene for at kunne investere i aktier med opsparing fra VSO

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg vil gerne kunne forvalte min opsparing i min enkeltmandsvirksomhed bedre end mulighederne under VSO tillader. Aktuelt er en mulig investering under VSO alene begrænset til ETF og altså IKKE aktier. Da en investering i disse vil blive betragtet som en privat hævning.

Hvilke overvejelser skal jeg gøre mig? - og kan det betale sig at oprette et APS alene for at kunne investere sine midler mere frit (og sjovt).

Jeg er i en ikke risiko betonet branche, så en privat hæftelse er ikke noget vil bekymre mig.

Jeg vil gerne kunne flytte midlerne fra VSO direkte til den nye virksomhed uden beskatning - er dette muligt og lovligt?

Mine regnskaber har været og godkendt af revisor og opfylder alle standarter. Min rådgivning fra min revisor er dog ikke den bedste.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LiliumPax:

1 Jeg vil gerne kunne flytte midlerne fra VSO direkte til den nye virksomhed uden beskatning - er dette muligt og lovligt?

2

Mine regnskaber har været og godkendt af revisor og opfylder alle standarter. Min rådgivning fra min revisor er dog ikke den bedste.

1 Som udgangspunkt ja - ved skattefri omdannelse men det er udskydelse af skat ikke at skat på gevinst forsvinder

2 skift hvis du ikke synes rådgivning her er god

Så længe det er midler der er optjent i f.eks ApS giver det mening - da de jo i alle fald beskattes med 22% før de kan komme ud. - i

Ikke derimod hvis penge er optjent udenfor - da ApS jo giver skat 22% af overskud og før du så kan få del af udbytte og stigning - yderligere 27-42% af resten, så mindst bundskat og ofte topskat af aktier frem for - blot 27-42% privat

Din revisor skal kunne rådgive om skattefri omdannelse og ellers skiftes ud https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattefri-eller-skattepligtig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)