Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regning uden moms nummer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er gået konkurs og har ingen momsnummer.
Jeg vil ger stadig sælge nogle vare til andre selvstændige ( moms registreret) mit salg er under 50000.
Jeg kan vel sende regning uden moms også med mit cpr nummer??
Men hvad gør virksomheden så med moms, kan de selv regne momsen ud og derved bruge det i deres regnskab??
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Bella7339:
Jeg er gået konkurs og har ingen momsnummer.
Jeg vil ger stadig sælge nogle vare til andre selvstændige ( moms registreret) mit salg er under 50000.
Jeg kan vel sende regning uden moms også med mit cpr nummer??
Men hvad gør virksomheden så med moms, kan de selv regne momsen ud og derved bruge det i deres regnskab??

du kan sælge uden moms og køber har ikke moms at fratrække - man regner aldrig moms ud - den skal fremgå af korrekt faktura fra momsregistreret firma

Du skal have helt afsluttet konkursen før du kan gøre noget i den stil uden bøvl med boforvalter/kurator OG det må ikke være vare du har beholdt uden at boet kender alt til dem - du må endeligt ikke "forbryde" dig mod noget i et ikke 100% afsluttet konkursbo. Her er reglen, at hvis man er faldet i et hul, så er det første man skal holde op med, at grave :) 

Hvis alt er afsluttet 100% og konkurs slut og det ikke er varer du har holdt ude af boet - så er det frit for - du skal blot opgive fortjenesten til skat i selvangivelsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Super tak for det. Det handler om en vare som jeg køber (efter konkurs) og som jeg i det her tilfælde sælger videre til en landmand
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så laver du bare en faktura med dit CPR istedet for CVR nummer. Bare husk at medregne dette i din personlige indkomst :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)