som tøjdesigner har jeg selv udviklet mit eget tøjdesigningsprogram. Programmet er så gennemtænkt og så godt programmeret at jeg selv mener det er det bedste som findes på markedet. Den kan anvendes af folk med iværksætter lyst i form af tøjdesign til professionelle. Mit spørgsmål er så hvordan jeg bedst kan sælge mit program - og hvordan jeg gør det? Der er ikke patent på programmet - endnu, skal jeg have dette før jeg evt begynder at vise folk programmet osv? Skal jeg sælge det som et engangsbeløb og så får de 100% patentret på det eller skal jeg finde et forlag som vil udgi det? Vi anvender selv programmet til alt design af vores tøj. Håber på at nogle kan hjælpe mig/os med nogle gode svar :-)
Det lyder rigtig spændende med dit program. Jeg ville starte med at undersøge mulighederne for at tage patent på det, hvilket der burde være, da du har at gøre med noget teknisk.
Så tror jeg, at jeg ville overveje mulighederne for at gøre programmet gratis, og så få som mange til at bruge det som muligt, evt. online. Så vil du have en fantastisk mulighed mht. annoncer fremover, og du vil, på den rigtige måde kunne skaffe dig en trofast brugergruppe, som højst sandsynlig vil være meget interessant for annoncører.
Det kommer selvfølgelig også an på hvordan programmet specefikt fungerer?
Det lyder spændende, men tag for gud skyld patent på det først.
Du får svært ved at få det patenteret, hvis konceptet har været diskuteret i et åbent forum først.
Det er nok nemmere at sælge applikationen, hvis det er et engangsbeløb. Omvendt kan det være gode penge i en licensmodel, hvor kunden betaler for retten til at bruge applikationen i f.eks. et år.