Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette enkeltmandsvirksomhed trods tvangsopløsning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Aminoer.

Jeg har en kammerat oprettede et ivs for længe siden. Sagen er den at han flyttede og addressen for ivs'et blev afmeldt og selskabet er dermed nu under tvangsopløsning- det har ingen aktivitet haft.

I takt med at han har fået en masse opgaver nu- håndværkermæssige. Så skal han bruge et firma, så han kan fakturere sine kunder. Ivs'et skal alligevel konverteres til et aps her til oktober.
Han skal møde i retten om 1 måned, men har nogle opgaver her og nu. Derfor rådede jeg ham til at oprette en enkelmandsvirksomhed for at komme igang asap og desuden spare det 40.000 kr. I ved stiftelsen af aps og endvider slippe tovtrækkeriet med en erhvervskonto- nemmere at få en når det er enkelmands(man kan bruge sin private bankkonto, selvom mange banker foretrækker at man adsliller dem?)

Jeg vil hjælpe ham med selve oprettelsen af denne, men jeg blev lidt i tvivl om det overhovedet er muligt nu hvor han har det her ivs som er under tvangsopløsning??

Håber i kan svare
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke en lov imod at stifte personlig virksomhed medens et selskab man ejer er under tvangsopløsning. Det er klart, at banker vil være mere end skeptiske måske, for de har jo set, at han ikke var voldsom seriøs omkring sit IVS - som røg til tvang med myndighederne som omkostningsbærere.  Jeg er ret sikker på noget nær enhver bank vil forbyde brug af privat konto til erhverv, og vil spærre denne omg. hvis han mod aftale bruger en personlig konto til erhverv, da banken kan få bod fordi de så ikke kan varetage lovpligter omkring KYC (kend din kunde) og hvidvask. Bankens ansvar er subjektivt = de skal påvise de IKKE kunne have opdaget det - modsat staten skal påvise at de BURDE have opdaget det. Den taber banker så snart der viser sig erhverv uden deres kontrol.

Jeg ser der for ingen god mulighed uden, at man spiller med helt åbne kort overfor en bank inden man kaster sig ud i det.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey endnu en gang John.

Det vigtigste er at jeg lovede ham at hjælpe med at stifte virksomheden og ville nødig aftale et møde med ham, såfremt det alligevel ikke ville være muligt at oprette enkelmandsvirksomheden.

Det med banken må han selv klare, men lur mig om hans egen bank ikke går med til at oprette en erhvervskonto. Hans privatøkonomi er helt i tip top med en meget pæn opsparing. Han havde åbenbart fået en erhvervskonto til ivs med det samme og endda med Dankort og kassekredit til rådighed- fandt jeg ud af efter jeg oprettede tråden.

Han kan iøvrigt undgå tvangsopløsningen som var pga. Af en bagatel såsom addr. Hvilket skyldtes at han på daværende tidspunkt havde en klinisk depression, så mon ikke banken ser igennem fingrene- håber jeg ihvertfald.

Men anyways det er oprettelsen af enkelmandsvirksomheden som for mit vedkommende er vigtigt- Han skal op på hesten igen🙂

Tak endnu engang John
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)