Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af aps

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ejer at byggerådgivnings og arkitekt firma aps. Jeg har haft et længere sygdoms forløb og har denne tid ikke opfyldt min ansvars forpligtelser overfor klienter.
Samt kommer der ingen penge ind, så pengene rasler nedad.

Har ikke overskud til at fortsætte virksomheden. Men frygter for hvilket ansvar jeg hæfter for ved lukningen af virksomheden.
Hæfter jeg personligt økonomisk og har jeg stadig et ansvar for at færdiggøre opgaverne?
Samt hvad hvis der kommer sager om fejl på bygge projekter senere, som jeg normal hvis skulle stå til ansvar for?

Fra Roskilde/København
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Synch Advokater Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katrolle

Du er velkommen til at ringe til mig i morgen, så kan vi tage en snak om din situation. no strings attached.

direkte nr 51845185

Vh

Morten Bøgenskjold

advokat/partner, ENP-advokater

Morten Bøgenskjold
Advokat (L), Partner 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Katrolle:
Jeg ejer at byggerådgivnings og arkitekt firma aps. Jeg har haft et længere sygdoms forløb og har denne tid ikke opfyldt min ansvars forpligtelser overfor klienter.
Samt kommer der ingen penge ind, så pengene rasler nedad.

Har ikke overskud til at fortsætte virksomheden. Men frygter for hvilket ansvar jeg hæfter for ved lukningen af virksomheden.
Hæfter jeg personligt økonomisk og har jeg stadig et ansvar for at færdiggøre opgaverne?
Samt hvad hvis der kommer sager om fejl på bygge projekter senere, som jeg normal hvis skulle stå til ansvar for?

HVIS nogen kan bevise, at du forsatte drift, længe efter du vidste du ikke kunne betale alle eller udføre arbejdet du er betalt for  - så KAN du risikere hæftelsegennembrud, men det er jo ikke dagligdag. 

Hvis du lukker, og ikke har optrådt groft uforsvarligt inden (ex stiftet gæld / forpligtelser du vidste du ikke kunne klare) så vil du ikke hæfte for byggeproblemer og andet, og det gør du heller ikke, hvis du blot har været uheldig, og ikke blevet ved med at kassere penge ind, for noget du vidste du ikke kunne udføre - 

Du skal dog her nok lukke via frivillig likvidation, da lukning ved erklæring via skat, vil give dig personlig hæftelse for evt. kreditorer, så du må vejen via en likvidator (advokater) eller - vente på nogen melder dig konkurs - mindre morsom ventetid

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)