Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B indkomst eller selvstændig?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er blevet kontaktet af en virksomhed som ønsker min IT konsulenthjælp til nogle faste månedlige opgaver som jeg skal fakturere dem en mere eller mindre fast pris for, på ca. 8000-10.000 kr om måneden.

Da det bliver til en del penge på årsbasis overvejer jeg at blive momsregistreret, men da jeg i forvejen har et fuldtidsjob fra 08-16, og derfor ikke har tid til at få yderligere kunder, er jeg usikker på om SKAT vil anse det for at være et "ansættelsesforhold" og det er hverken jeg eller den virksomhed der har kontaktet mig, interesserede i.

Jeg har dog hørt rygter om, at man som konsulent kan benytte sin B indkomst i stedet for at oprette en enkeltmandsvirksomhed. Er der nogen der kan af- eller bekræfte dette og som i så fald har lidt flere informationer herom?

Med venlig hilsen

Frank 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ligner det et lønmodtagerforhold, uanset om du har fast arbejde ved siden af eller ej men man kan prøve at dreje det i retning af et virksomhedsforhold. Det der i givet fald trækker imod virksomheden er hvis  de beder dig om at lave et fast produkt hvor der sættes en fast pris. Dvs. at der ikke er noget som hedder timeløn o.l. eller feriepenge m.v. Men den er vanskelig  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)