Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"private" aktiver ind i virksomheden

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Jeg står lidt med et problem.

Jeg har for nyligt oprettet, en PMV.
jeg har så nu nogle salgsvare, som jeg gerne vil have ind i firmaet, så firmaet "ejer" dem og derved "lovligt" kan sælge dem.

Varene er alt muligt forskelligt, lige fra førstehjælps tasker til avanceret udstyr og plaster.
Der er rimeligt meget ca 50 forskellige ting.

Hvad er bedst at gøre i denne situation?
Tænker at jeg har flere muligheder, nogen klogere end andre.

Jeg er blandt andet ude i om jeg bare skal købe dem af mig selv, og overføre pengene fra virksomhedskontoen til min egen?
Tænker at det helt klart er det nemmeste, men kan man så møde en løftet pegefinger i den anden ende?
Det er jo min egen virksomhed, og mine egne penge?

Eller skal jeg så sælge dem privat først og så købe dem tilbage igen?

Og hvordan laver jeg i så fald en faktura til min virksomhed?
Skal jeg indtaste hver enkelt lille ting og en pris eller kan jeg nøjes, med at kalde det et "auktions" køb eller lave det i varegrupper?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er varer der har en markedsværdi du kan godtgøre via priser fra nettet osv - så kan du sælge dem ind - bare beskriv varerne og prisen OG hvor du har fundet markedsprisen - og brug som bilag

Hvis skat ikke mener du viser markedspris korrekt - vil det blive underkendt, så MAX markedsværdi

Du er nødt til at kunne vise værdi  gerne i grupper hvis det materiale du bruger dertil, kan vise den for grupper - Det afgørende er, at alt over det som du kunne købe for fra andre steder vil give problem. Når du evt lukker eller omdanner - så skal du købe det som er på lager ud - og indtil varen er solgt, er det jo ikke en udgift, men bytte af penge til varer på lager i din PMV

Overvej om du ved nok om personlig virksomhed og skat mm i letlæst https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay. Så i og for sig, kan jeg vel bare sætte mine ca 600 enheder, til salg til virksomheden for 1500 kroner? Og så vil det ikke være et problem?
Er med på at varene så vil give et kæmpe overskud, da vi snakker et varelager på ca 10,000 kr.
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du gøre, men vil anbefale at du finder markedsprisen og sælger dem ind i virksomheden til den.

hvis du kunstigt øger virksomhedens overskud, vil du jo skulle betale skat af det ekstra overskud.

Tilmeldt 4. May 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Arg ja.
Så er det måske ikke så smart at sælge dem ind til en sindsygt god pris (:

Så jeg finder markedsprisen og dokumentere det, mens jeg så trækker noget af prisen?

Det er helt nye produkter alt sammen.

Men når det så er gjort, altså fundet markedsprisen og trukket lidt fra, så kan jeg godt sælge det til min egen virksomhed?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

mikk340a:
Arg ja.
Så er det måske ikke så smart at sælge dem ind til en sindsygt god pris (:

Så jeg finder markedsprisen og dokumentere det, mens jeg så trækker noget af prisen?

Det er helt nye produkter alt sammen.

Men når det så er gjort, altså fundet markedsprisen og trukket lidt fra, så kan jeg godt sælge det til min egen virksomhed?

Jep  og bare husk det ikke er udgift - da det skal på varelagerkonto som værdi - det er først en udgift i virksomheden når de er solgt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmmm.
Det forstår jeg ikke John?.

Det er vel stadig en udgift for firmet, nu og her?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

mikk340a:
Hmmm.
Det forstår jeg ikke John?.

Det er vel stadig en udgift for firmet, nu og her?

læs http://johnhannover.blogspot.dk/2016/11/varelager-er-ikke-en-udgift.html  Det er bare bytte af penge i bank eller kasse med helt samme værdi i varer - Om du har 100 kr i banken eller en vare der i indkøb koster 100 kr er helt samme sag. Aktier eller guld er heller ikke en udgift - 
Kun når din vare er solgt er det en udgift-  f.eks salg 200 kr indkøb 100 kr = 100 kr i overskud til skat

Overvej at sætte dig ind i basalt regnskab evt https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html  det er surt at man som "gør det selv" med de bedste intentioner, pludseligt står med håret i SKATs postkasse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)