Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returnering via "Nægtet modtagelse" på adressen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vi har læst lidt på nettet, men er stadig i tvivl om hvad der er 100% juridisk gældende i nedenstående situation:

En kunde bestiller et stort møbel, der leveres via fragtmand (~1000 kroner). Kunden har været i dialog med os lige op til dagen forinden, hvor det er aftalt med kunden, at varen leveres den efterfølgende dag.

Dagen efter får vi så besked via fragtmanden om, at kunden har nægtet modtagelsen. Kunden skriver senere om aftenen, at de alligevel ikke ønskede varen.

Hvordan er det med omkostningerne til fragten? Hænger vi selv på den, eller gør kunden rent juridisk? Vi har skrevet i vores handelsbetingelser: 

"Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Hvis du nægter at modtage en vare ved selve everingen, kan der forekomme et gebyr for returfragten. Dette beløb vil blive modregnet i beløbet der efterfølgende krediteres"

Vi vil selvfølgelig kun pålægge omkostningerne til kunden, såfremt det er juridisk i orden.

Kunden havde bestilt et meget dyrt møbel, som blev produceret på bestilling, og som vi ikke lige kan sælge igen lige med det samme. Den del er vi selvfølgelig nød til at æde, men fragten kunne vi godt tænke os at slippe for - om muligt.

Pft.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1062
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16007
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du anfører ikke hvilken type kunde der er tale om. Der er forskel på forbrugere og øvrige. Du anfører heller ikke om købet er gennemført via fjernsalg eller salg på en fysisk lokation med efterfølgende levering. Ligeledes kan der aftales særlige klausuler ved levering efter individuel bestilling.

Det lyder som om, at lidt professionel juridisk rådgivning nok ikke ville være helt dårligt givet ud for at undgå fremtidige dårlige oplevelser.

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 371
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1.0 stjerner givet af 1 person

Hvad var kundens argument for at nægte modtagelse?

Oplevede kunden at der var væsentlige fejl eller mangler på møblet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere