Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskudskapital/bestemmelsesret/ejerskabsfordeling

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg skal oprette nyt ApS selskab der har med salg/produktion at gøre. Min partner og jeg er enige om følgende...; Indskudskapital 50/50 - bestemmelsesret 50/50 - udbytte fordeling 50/50, og ejerskabsfordeling er 65%/35% - jeg/partner, grundet at conceptidé samt produktdesign tilhører mig. Kan vi oprette ApS med disse betingelser problemfrit? BH
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Futuristic:
Hej

Jeg skal oprette nyt ApS selskab der har med salg/produktion at gøre. Min partner og jeg er enige om følgende...; Indskudskapital 50/50 - bestemmelsesret 50/50 - udbytte fordeling 50/50, og ejerskabsfordeling er 65%/35% - jeg/partner, grundet at conceptidé samt produktdesign tilhører mig. Kan vi oprette ApS med disse betingelser problemfrit? BH

Ja, det kan man godt.

Problemfrit afhænger af hvad man ser som et problem. Med en skævvridning i værdien, vil jeg nok umiddelbart opfordre jer til at få hjælp til oprettelsen, så I er sikker på vedtægter m.m. oprettes i henhold til jeres ønsker. Det koster selvfølgelig lidt at få den hjælp, men det gavner jer den dag vejene skal skilles - der vil være langt mindre tvivl om hvem der skal have hvad.

Futuristic:
Hej

bestemmelsesret 50/50

Lige en kommentar til denne. 50/50 betyder jo i realiteten at der er vetoret, så I bør nok overveje at lave en anpartshaverkontrakt hvor I tager højde for om en af jer i givne situationer skal have ret til at tage beslutningen på vegne af jer begge.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)