Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrollerede transaktioner

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære aminoer.

Så er tiden ved at være inde til aflæggelse af årsregsnakb og selvangivelse.

Jeg har et spørgsmål til jer kloge hoveder vedrørende selvangivelsen. Man skal udfylde en sektion som vedrører kontrollerede transaktioner og ydermere indsende skemaet som privatperson.

Sagen er den at jeg har udbetalt løn løbende hver måned til mig selv. Desuden er der en mellemregning mellem mit selskab (aps form) og mig selv. Derudover har jeg modtaget en overførsel fra udlandet i forbindelse med en betalingsaftale ( kortterminalaftale)

Nogen herinde der ved hvordan jeg skal kringle dette på det skema, altså under hvilket punkt skal der noteres noget og hvad skal der noteres?

På forhånd tak
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Løn er ikke kontrolleret transaktion når den er skatteindberettet udbytte heller ikke som sådan - og det er så kun 1-9 der skal udfyldes i den nye digitale form. Udenlandske betalinger fra kunder og andre er ikke kontrolleret transaktion - 

Mellemregning som vel er et lån med rente fra dig til selskabet - eller udlæg - er kontrolleret transaktion da det er et område, hvor du som har beslutningskraft i selskabet, har transaktioner - lån og tilsvarende mellem dig og selskabet - transaktioner som du selv kan styre som den der beslutter og som går ud over alm skatteindberettet løn 

Du bruger idag den digitale form privat og den er uhyre selvforklarende, så du hænger sagtens med - og firmaet gøre det jo i sammenhæng/del af - selskabselvangivelsen - digital adgang mm forklaret her https://johnhannover.blogspot.com/2020/10/kontrollerede-transaktioner.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.

Lige den mand som jeg håbede ville svare🙂

Jeg havde også det indtryk af at løn ikke er en kontrolleret transaktion, da det er skatteberettet og dermed er der en 3. Part indover, men Dinero har sat specificieret hvad kontrollederede transaktioner er.

Jeg har et screenshot af deres udsagn på deres hjemmeside som jeg bare ikke kan uploade. Men de oolyser eksempler på kontrollerede transaktioner og de nævner 4. Punkter

1: udbetaling af løn
2: udbetaling af udbytte
3: udbetaling af mellemrengning/udlæg
4: udlejning af ejendom mellem dig og dit selskab.


Punkt 3 og 4 giver mening, men jeg kan ikke se meningen med punkt 1 og 2 som du i øvrigt selv nævner??

Men omvendt så kan punkt 2 argumenteres hvorvidt det er kontrolleret transaktion eller ej, fordi mellemregningen kan ikke udgøre en størrelse som man selv ønsker, bogføringen skal stemme. Til gengæld så er udbetaling af egen løn noget som bogføring ikke kan påvirke, man bestemmer selv som ejer sin egen løn som direktør. Måske derfor Dinero har den med??
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle skal udfylde - men har man alene løn og eller udbytte - er det kun pkt 1 til 9 - Det er uanset man har løn og udbytte eller ikke, da de ikke er del af kontrolleret transaktion

Pkt 3 vil jeg godt tro er derimod - at lægge ud og få penge igen er ikke noget skat kan se og kunne skjule ting og udlejning af ejendom er helt klart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.

Jeg har en mellemregning også mellem mit selskab og mig selv som privat person og dermed en renteindtægt, som jeg har oplyst om i mit private skattekort. Jeg har udfyldt hele skemaet.

Forrrsten John mit selskab er helt nystiftet og jeg indberettede mit første regnskab her i fredags. Jeg valgte regnskabsklassen B, mikro virksomhed.

Jeg vil spørge om du evt. Ved kriterierne for valg heraf og evt. Fravalg af revison afhænger af ens selskabs 2 års sammenhængende regnskaber. Er det så de 2 forgående år eller de 2 efterkommende år.

Fordi jeg har kun 1 regnskabsår, men tager jeg hele det nye år 2021 med, så regner jeg med at omsætte for mere end tilladt ved mikroselskab og jeg kommer nok til at have mere end 10 ansatte.

Ps. Jeg håber at du er selvkørende konsulent og dermed tjener pebge. Du kan svare pp alt, og jeg vil ihvertfald gerne betale for dine råd!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg har ikke betalt service- Det meste jeg rådgiver om er rent i hovedet fra aktiv tid - og det er hvis selskabet i to på hinanden følgende regnskabsår - på balancetidspunktet ikke overskrider - og dermed jo det år og året inden i princip

Jeg går ud fra du har fravalgt revision ved stiftelsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)