Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright/ brug af billeder på sociale medier

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg håber i kan hjælpe mig med, at besvare mit spørgsmål og derved gøre mig klogere og give mulighed for, at komme videre med min ide.

Hvordan skal man forholde sig til copyright ift. brug af billeder på instagram?


Kort fortalt vil det være interviews og udtalelser fra fodboldspillere (mindre kendte) og til opslag på Instagram skal der selvfølgelig bruges billeder af dem.


Kan jeg 'blot' spørge dem om brug af deres billeder fra Instagram og så er jeg i sikker havn?
- Hvad hvis de har benyttet dem fra deres holdhjemmeside fra professionel fotograf? Eller kampe?
- Er det bare at accepterer prisen på billederne og så lade ideen/siden falde fra pga. omkostningerne
- Er det den lange vej hver gang - finde ejeren af billedet og forhandle pris/evt. gratis med reference

Hvordan klarer nedenstående sider sig? Går ikke ud fra de er købt - da et simpelt billede af f.eks. den legendariske Søren Berg fra Randers FC tiden koster +1000 kr.....

instagram.com/traintoelite?igshid=fyb5eqochkte
instagram.com/thefutbolguru?igshid=yhessvdqrfuy
instagram.com/jnmfootball?igshid=inxo7dtoby6r
instagram.com/footxfit?igshid=omozmm98rqo2
instagram.com/soccer.tutor?igshid=1enr3i5xdx1xu

Kommer man muligvis omkring copyrights ved billede redigering/photoshop?

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

den lange vej - hvis ikke spilleren ved har selv har rettighende - så er der kun den lange vej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Spillerne har ikke ophavsretten til billederne af dem selv typisk, med mindre det er nogle de selv har taget til Instagram.

Så du skal den lange vej, og spørge fotografen/rettighedshaveren, alternativt er den lette løsning at købe en brugsret på f.eks Getty Images...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med John -  der er den "lange vej".

Men hvis det er de mindre kendte, så er de måske selv interesseret i at fremstå godt. Så du kunne jo i forbindelse med et interview, spørge om de vil sende dig et profilbillede, som du også må bruge fremover - eller hvis du er tilstede sammen med spilleren, så selv tage et billede. 

Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input! 
Det virker desværre meget omstændigt, at kunne skabe content på dette område - taget Covid og udeladte rejser i betragtning af egne fotos. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep men egne foto er eneste sikre. Selv spillerne kan finde på at give dig et af de officielle pressefotos klubben har - og dem må du ikke bare bruge - så enten skal spilleren være stensikker - eller du skal selv tage billederne desværre (eller få - ofte klubbens - tilladelse 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)