Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afvisning af fordringer - fra kurator

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har haft nogle fordringer mod et selskab, der nu er gået konkurs. Kr. xxx.xxx

Jeg sendte dem indenfor fristen, som var anført i Statstidende.

Nu er der kommet en afvisning "da selskabet på købstidspunktet var i stand til at betale".

Jeg ringede til selskabet flere gange inden konkurs, men røret blev lagt på.

Inkassofirma ringede og røret blev lagt på, eller der blev sagt: "vi har ikke handlet med det firma".
Skal lige huske, at fakturaerne også er sendt rekommanderet.

I salgs- og leveringsbetingelserne står der: "at alle varer forbliver xxxyyy's ejendom indtil fuld betaling er sket"

Jeg betragter det nu som tyveri, da varerne er solgt på auktion. Jeg har samtlige serienumre, model osv.

Hvad vil I foreslå, at jeg gør.

Jeg mener jo, at god advokatskik er tilsidesat, så en anmeldelse til Advokatnævnet ligger lige og lurer i min kuglepen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Før advokatnævn - så gå selv til en advokat og få sikret
At din ejendomsforbehold var korrekt (ex angiver præcis de varer som er omfattet af det forbehold mm

Om det så er noget kurator skal agere på ud over beløbskravet.

Hvis din kunde faktisk har solgt varene inden konkursen  - så er det jo begrænset hvad kurator kan gøre ved, at kunden ikke overholdt ejendomsforbeholdet - eller om dit krav vel, som alt andet - vil indgå i boet som et krav med konkursboet på linje med alle andre fordringer som en ubetalt fraktura (og nok ikke give noget)

Endeligt kan advokaten rådgive om hvorvidt - ejer af selskabet du solgte til kan have begået noget, som du kan kræve dom for hæftelsesgennembrud på rent faktisk - men så er det jo ejeren selv der så ville komme til at hæfte. Det kunne være tilfældet hvis det er stort beløb og ejendomsforbeholdet ikke har nogen form for mangler

Jeg tror ikke advokatrådet tager sådan en - reglen er, at: Hvis en kreditor eller anden tredjemand mener at have et erstatningskrav mod en kurator, skal sag herom anlægges ved de almindelige domstole, hvorimod klager over kurators adfærd sker ved henvendelse til skifteretten

Alt det kan en dygtig advokat råde om - det andet kan være at skyde sig selv i foden og tabe tid bare.

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar.

Kurator fik fremsendt kopi af fakturaer og bagsiden, hvor SL-betingelser er anført.

Disse er på intet tidspunkt blevet modsagt (SL-betingelserne).

Men varerne er solgt på auktion, til trods herfor. Så er det jo tyveri i min optik.

Og først efter auktionen, bliver det anført, at fordringerne afvises, da det var muligt for nu konkursboet at betale ved bestilling.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Kurator fik fremsendt kopi af fakturaer og bagsiden, hvor SL-betingelser er anført.

Disse er på intet tidspunkt blevet modsagt (SL-betingelserne)


Det har kurator heller ikke lige noget med at gøre som sådan når det er en faktura før konkursen

Er det kurator der har solgt varerne på auktion eller den oprindelige ejer? Kurator kan ikke gøre noget ved hvis ejer inden konkursen har solgt varen trods forbeholdet - det er ikke kurators opgave det er der du må overveje en advokat og evt råd om der kan gås efter hæftelsesgennembrud

Det er ikke tyveri, men det er brud på aftale om ejendomsforbehold - forudsat SL er korrekt tekstmæssigt og viser præcis hvilke varer der er omfattet og ikke bare en generel SL om ejendomsforbehold for alle mellemværender . Det enkelte forbehold skal tydeligt være hængt op på den enkelte vare,

Jeg forstår ikke den med, at efter auktionen blev fordringen afvist - men jeg forstår jo heller ikke, om salg af varerne skete af kurator/under kurator - eller af din kunde selv. Det kan ikke betyder noget, om kunden KUNNE betale, hvis du kan påvise, at du har en regning der ikke er betalt, og så skal fordringen naturligvis med, uanset tidsforløbet

Jeg ville gå til en advokat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)