Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig UNDER 18 år.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Jeg er pt 17 år og fylder 18 her om 4 måneders tid. Jeg har begivet mig ud i arbejdet som marketingskonsulent, og jeg ville i indledningen af dette høre hvordan jeg ville kunne modtage indkomst, når jeg ikke har nogen virksomhed oprettet i og med jeg ikke er fyldt 18 endnu. Har hørt noget med at man kan tjene de første 50000 kr uden at have en virksomhed registreret, i så fald hvordan foregår dette, og hvad ville i eventuelt gøre.

Vh Magnus
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Magnusle:
Jeg er pt 17 år og fylder 18 her om 4 måneders tid. Jeg har begivet mig ud i arbejdet som marketingskonsulent, og jeg ville i indledningen af dette høre hvordan jeg ville kunne modtage indkomst, når jeg ikke har nogen virksomhed oprettet i og med jeg ikke er fyldt 18 endnu. Har hørt noget med at man kan tjene de første 50000 kr uden at have en virksomhed registreret, i så fald hvordan foregår dette, og hvad ville i eventuelt gøre.

I udgangspunktet skal du være fyldt 18 år og dermed være myndig for at starte din egen virksomhed. Dog er det muligt at få dispensation fra denne regel, det kræver dog, at du opfylder følgende kriterier:

  1. Du skal være fyldt 15 år

  2. Dine forældre eller værge skal sende en ansøgning til Familieretshuset

  3. Det er kun muligt at starte en personlig ejet virksomhed (enkeltmandsvirksomhed eller PMV. I/S gives der normalt ikke tilladelse til.)

  4. Du skal som udgangspunkt have/eller være i gang med en uddannelse, der er relevant i forhold til virksomheden

  5. Virksomheden må ikke medfører større økonomisk risiko for dig som ung iværksætter

  6. Der skal præsenteres en fyldestgørende forretningsplan

Tilmeldt 24. Apr 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Synes dog bare jeg hørte at man kunne tjene under 50000 kr uden at have en virksomhed, det skulle bare registreres til Skat?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Magnusle:
Synes dog bare jeg hørte at man kunne tjene under 50000 kr uden at have en virksomhed, det skulle bare registreres til Skat?

Der er du helt forkert på den, Tror du blader det sammen med hvornår man skal moms registreres. Iøvrigt skal du betale skat af hver en eneste krone du tjener. 

og du skal være myndig for at kunne oprette et firma, så vent de 4 måneder. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
og du skal være myndig for at kunne oprette et firma, så vent de 4 måneder. 
mere præcist - du skal være 18 før du må OPTRÆDE som virksomhed - selv uden CVR nr . da du ikke kan indgå forpligtelser inden - ikke kan påtage dig gæld og jo heller ikke holdes ansvarlig af dine kunder, som en over 18

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)