Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde betalt men aldrig svaret på henvendelser

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 23. Apr 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden havde skrevet for en md siden, da mit firma stadig var oppe, så ville jeg ikke blive trækket noget i dagpenge, så jo jeg taber vel penge ved at udføre arbejdet, lige meget hvordan du vender og drejer den. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lukket-webbureau:

Hvis kunden havde skrevet for en md siden, da mit firma stadig var oppe, så ville jeg ikke blive trækket noget i dagpenge, så jo jeg taber vel penge ved at udføre arbejdet, lige meget hvordan du vender og drejer den. 

Du har jo vidst, at opgaven var udestående.
Jeg tænker, at du bare skal løse opgaven og blive trukket i dagpenge.

Intet andet giver mening i min bog.
Jo selvfølgelig at betale pengene tilbage, men så er din hidtidige indsats jo spildt, og så taber du jo rent faktisk noget.

Hans

Tilmeldt 23. Apr 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Så du mener altså at jeg selv skal hæfte og betale halvdelen af mine dagpenge en md fordi kunden ikke har overholdt deres aftale og ikke svaret tilbage i et år.

Hmm umiddelbart synes jeg det lyder som om du er i kunden favør, selvom det er jo er dem der ikke har overholdt vores aftale og ikke mig...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lukket-webbureau:
Hmm umiddelbart synes jeg det lyder som om du er i kunden favør, selvom det er jo er dem der ikke har overholdt vores aftale og ikke mig...

Faktisk ikke.
Hvis I har en klar aftale, som kunden klart ikke har overholdt, så kan du jo henholde dig til den.

Men jeg vil godt kunne forstå kunden, hvis han er utilfreds med at have betalt for en hjemmeside, som han ikke har fået, så du må nok forvente en konflikt, hvis du afviser. Måske kan du finde en mindelig ordning med kunden - jeg kan ikke umiddelbart se, hvordan men hvis du spiller med åbne kort og lytter til din kunde, kan det jo være, at i kan nå til en fælles forståelse.

Vedrørende dagpenge, så siger jeg bare, at du er nødt til at overholde reglerne. Og reglerne siger, at du skal skrive dine arbejdstimer på dit dagpengekort, uanset om du tjener penge på dit arbejde eller ej. 

Jeg kan godt forstå, at det er en træls situation, du er i. 
Hvis det var mig, ville jeg nok forsøge at skabe noget mersalg i opgaven, hvis det er muligt. Altså løse opgaven og oven i det forsøge at sælge flere ydelser til kunden. På den måde kunne måske få din virksomhed igang igen og du kunne slippe for dagpengesystemet.
Men hvad du vælger, er jo op til dig.

God weekend.

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lukket-webbureau:
Så du mener altså at jeg selv skal hæfte og betale halvdelen af mine dagpenge en md fordi kunden ikke har overholdt deres aftale og ikke svaret tilbage i et år.

Hmm umiddelbart synes jeg det lyder som om du er i kunden favør, selvom det er jo er dem der ikke har overholdt vores aftale og ikke mig...

du har modtaget penge for noget du ikke har leveret ikke?

Har du en aftale der siger, at hvis kunden ikke har gjort dette eller hint inden xx dato så er pengene dine uden at du skal udføre arbejdet?

Ellers er det jo ikke et spørgsmål om din kedelige situation med dagpenge - men om kunden har betalt for noget denne ikke har modtaget, og der kan blive en masse bøvl med OM du har kontaktet korrekt og nok og - HAR du gjort klart, hvis ikke kunden svarede inden xx uger - så ville arbejdet ikke blive udført og du ville kunne beholde alle penge??

Normalt vil man evt kunne få dækket de omk man har haft ved at kunden ikke svarer, men ikke bare beholde en forskudsbetaling - så glem alt det med, at det synd for dig og dine dagpenge - og tænk op dig som en helt alm forretningsdrivende der har modtaget forskud - og ikke skulle levere

OM kunden gider køre den i retten er en anden sag - men du står nu nok ikke ret godt hvis kunden gør, og så kan det koste en del mere i omkostninger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er vel qua din situation fuldt booket pt. - de var lang tid om at svare så du kan vel trække den lidt til du er ude af systemet igen, hvorved du ikke direkte taber på indsatsen.

 

Noget andet er at bliver du i systemet, så taber du jo ikke på det - din periode bliver blot forlænget med det du modregnes.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)