Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til champagne produktion/eget brand

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! :)

Jeg vil gerne lave mit eget champagne brand (produktion) og søger i den forbindelse noget hjælp til at komme i gang.

Jeg har brug for hjælp til hvordan jeg bedst griber det an, også i forhold til processen. Jeg vil gerne skabe min egen champagne fra "bunden", hvor jeg selv er med til at vælge smag mm. Jeg har ikke erfaring fra denne branche og kender ligeledes ingen der har på forhånd som jeg kan spørge, så nu forsøger jeg mig lige her.

- Er det "bare" med at tage ned til Frankrig og snakke med vinbønderne der nede, eller er der andre veje man evt. kan gå? (f.eks. igennem allerede eksisterende forhandlere af champagne eller andet.)

- og ift. processen, er der nogle som kan svare på hvor lang tid det tager at producere en champagne? (har googlet en del og finder forskellige svar på dette.) 

- Burde jeg ligeledes finde en sommelier som kan hjælpe mig ift. smag eller hvad havde i gjort?

Håber der er nogle her inde som kan hjælpe mig eller som måske kender nogle som kan! Pft. :) 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emilie,

Det er et meget ambitiøst projekt Tænker det er en meget konservativ branche. Hvis det var mig, og jeg ikke havde noget som bandt mig herhjemme ville jeg tage til Champagne og søge arbejde på en vingård for at få viden om produktionen og bygge et netværk

Tilmeldt 20. Apr 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har et meget usædvanligt forretningsvalg, for de fleste mennesker registrerer bare et varemærke. Meget nemmere at have et web-projekt - købe et domæne + hosting, men i mit tilfælde såvel som i dit er det en licens, fordi projektet er gambling , og har brug for tilladelser til at arbejde og indsamle data
Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Rock N Risotto Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

i forhold til at vælge smag og champagne jo produceres i champagne og derfor skal smage af champagne, kan du overveje om du skal optimere processerne ved at tænke ind i fremtiden, hvor du blandt andet kan lave VERDENS bedst smagende champagne, 

 

Terroir kan ændres, mængde af lys kan ændres og temperatur kan ændres, 

 

Terroir, lys mængde, og vand er med til at gøre alt vin unik,  

 

en vin dyrket tæt på en vulkan smager anderledes end noget der er dyrket i *almindelig* jord 

 

og hvis du vil lave Verdens bedste champagne (tænkt eksempel) 

 

så skal du finde ud af bedst mulige sammensætning af jord mineraler og næringstoffer i jorden, (terroir)-(det vinen gror i)---(jordbund) 

du skal simpelthen lave et lukket kunstigt miljø, hvor alt er sterilt og du går ind og ændre i mængden af sollys (væjst læampoer) og lige pludselig kan du ændre på mængden af "solskins" timer, du kan give din Terroir de mineraler og jordbunds sammensætninger du ønsker og du kan undgå at bruge sprøjte midler ved at have det i et lukket miljø.  tænk kæmpoe kæmpoe lager hal,,, 

 

når du nu. er i gang kunne du osse prøve at udfordre det inden for rødvin, så kan du vælte Domaine De la Romanëe-conte af pinden,  

 

Sæt i gang, Cudos for projektet herfra 

Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai,

tak for dit svar. Jeg er også blevet klar over at det ikke er den nemmeste branche (eller projekt for den sags skyld.) Det er også derfor jeg forsøger at få nogle råd fra nogle som kender branchen, så jeg får en bedre ide omkring hvad der er muligt og hvordan jeg skal forholde mig.

men vil helt sikkert undersøge muligheden med champagne! :) 

Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hanz :)

jeg tror desværre ikke jeg forstår beskeden helt rigtigt - Er det champagne i sig selv du tænker er et usædvanligt forretningsvalg eller? og hvilken virksomhed har du?

Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birk,

tak for dit svar. det lyder interessant. jeg har tænkt tanken ift. At tænke ud af boksen, men eftersom jeg ikke har Den største viden omkring det hele på nuværende tidspunkt, tænkte jeg at få produceret champagnen på en allerede eksisterende måde - og i takt med Jeg får mere viden så tænke i retninger som du beskriver. Ved dog ikke om dette er en fejl (fordi jeg ikke ved nok) eller om jeg allerede nu burde tænke i den retning. Er du selv fra branchen hvis jeg må spørge eller hvor ved du alt dette fra? :)

Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Rock N Risotto Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emilie, 

jeg er uddannet kok, har arbejdet mange år i restaurations branchen, intereseret mig en del for produktion af drikkevare, og så har jeg en super klæbehjerne der suger til sig,:-) 

jeg tænkte lidt videre på dit champagne projekt, :-D og igen så er reglen jo at for at det må hedde champagne skal produceres i champagne, 

men det kunne være interesant hvis du nu infucerede champagnen med jordbær, eksempelvis,   eller fersken kunne osse være noget, 

så du tager til frankrig og bor i et telt sommeren over, så køber du 2 tons druer og lejer dig ind på en vingård, eller køber en palletank, 

så hygger du dig med det sommeren over, og får det sendt til dk når du skal hjem om vinteren :-D  

hvis du har flere spørgsmål så kom med dem,:-) og ellers lykke til, 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)