Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp. Ang flytning af virksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle på amino. Jeg håber en af jer evt. kan give en rådgivning til mig. Jeg har herhjemme en enkeltmandsvirksomhed. Jeg er håndværker og jeg tjener mine penge. Jeg laver utroligt meget sæsonbetinget arbejde, så knap 4-5 måneder om året(estimat) er der ikke arbejde. Det er dog helt okay, da jeg tilsvarende, så tjener markant mere (end div andre) men samlet set ender vi med, at tjene det samme. Jeg er blevet forelsket i tanken om at flytte til udlandet. Jeg vil meget gerne flytte til Sverige, da jeg er blevet tilbud 2 huse, som jeg kan købe og sætte i stand(om vinteren) Jeg har derfor et spørgsmål (ang land) så er det ligemeget om det er Norge, Sverige eller spanien(for mit vedkommende) Hvis jeg gerne vil flytte til Sverige, og betale min skat i Danmark skal jeg så gøre følgende⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ Lave et svensk selskab, som så er det selskab, som jeg sender fakturaer fra? Eller stifte et Dansk Aps? Hvordan forholder det sig(hvis) jeg vil lave samme finte med, at flytte til fx Spanien osv. Jeg tænker mine privat kunder vil undre sig, når/hvis det er en spansk bank, som de betaler til. Jeg er ikke ude efter skattely eller noget i den dur, men et brændende ønske om et udlandseventyr, som ikke nødvendigvis er billigere(total set) end hvis jeg bor i dk. De bedste hilsner. Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Et dansk ApS vil jo betale skat i Danmark - Du vil også evt være dansk skattepligtig men KAN også være skattepligtig der du bor fast afhængig af om du er i DK men umiddelbart vil du også personligt være dansk skattepligt af dine indtægter fra et dansk ApS

Med selskab i andet land, er det jo skattepligtigt i det andet land og har en bank i det andet land, og hvis det er skidt for kunderne - så er valget jo enkelt  Dansk ApS til din danske aktivitet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)