Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til bogføring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Jer

Jeg skal bogføre et varekøb (til videresalg) for første gang i nystartet virksomhed.
Varen er købt af en privat (dvs. uden moms

Spørgsmål: Hvordan bogfører jeg købet i Dinero?

Jeg har læst om "varelager" flere steder, med henblik på at registrere køb til senere opgørelse ved årets afslutning.

Spørgsmål: Kan/skal jeg bogføre/registrere købet i mit varelager? - Hvordan gør jeg i så fald?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John! Det er noget af en jungle (trods jeg har erhvervet mig din begynder bog ;) ). Jeg forstår ikke helt ideen i “varelager” og opgørelsen af det, men hvis det ikke er noget jeg skal tage højde for løbende ved at taste det ind, har jeg nogen tid til at nå det. 

undre mig dog.. hvordan værdiansætter jeg det ved årets udgang hvis ikke det er registreret løbende ved køb? 

Tilmeldt 20. Jan 21
Indlæg ialt: 2
Fra  FlowCFO Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! :)

Når du når til årets afslutning, så tæller du dine varer op. Altså hvor mange varer du har på lager, og hvad de har kostet. Når det er gjort, så skal du i Dinero lave et finansbilag mellem konto 52000 - Varebeholdning og konto 2450 - Varelagerregulering. 

Hvis du fx finder ud af, at du ved årets afslutning har 20.000  i varelager, så udfylder du finansbilaget således:

Konto: 52000 - Varebeholdning
Beløb: 20.000
Modkonto: 2450 - Varelagerregulering

Tilmeldt 2. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel
Der skal jeg vel tilbage og finde købsprisen for de enheder der er på lager tænker jeg. Men hvad gør man hvis man fx. har købt 10 kasser med forskelligt indbo (samlet) men sælger det enkeltvist?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)