Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Def. af fast driftssted

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej! Ville sætte stor pris på Jeres hjælp til følgende spørgsmål, måske der er nogen herinde der har været igennem processen med at få bevilling til salg af brugte varer :)

Jeg kan læse mig til herinde at man skal have bevilling og fast driftssted for at kunne handle med brugte varer.

Har forsøgt at finde frem til hvor "fast driftssted" er defineret i lovgrundlaget. Der står på skat:

Et fast driftssted er i stk. 1 defineret som et fast forretningssted, gennem hvilket et foretagendes virksomhed helt eller delvist udøves.

Hmm, kan godt være at det bare er mig, men det kan jo være hvad som helst.
Herinde kan jeg så læse en del fortolkninger af fast driftssted, f.eks. at man skal kunne holde åbent og kunderne skal kunne komme.

Jeg vil gerne sælge brugte varer, varer som jeg i nogle tilfælde reparerer og så sælger videre. Vil jeg kunne leje et værksted af et familiemedlem, hvis det er godkendt til erhverv? Mit CVR er registeret på min hjemmeadresse, har det noget at sige?

Jeg kan også læse mig til på politiets hjemmeside at man skal oplyse følgende ved ansøgning om bevilling: Forretningsbog (købs- og salgsbog med fortrykte fortløbende nummererede sider). Har prøvet at google mig frem til hvad en forretningsbog er, uden held. Er det noget man kan købe? Og hvordan oplyser man det til politiet?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

fast forretningsted er et sted du kan have hvor kunderne kan gå lige ind af døren i dine åbningstider (vel ok at skulle ringe på) men hvor alle helt uden forudsætning kan komme og se dine varer, og hvor politiet kan se dem. Tror ikke du får OK til private lejlighed, hverken af boligselskabet eller politiet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en regningsbog, købt i kontorforsyning, med fortløbende numre og karbonpapir, så jeg har et hæfte med kopi af regningerne. 

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 18. Apr 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Gingogu, hvad endte du med? 

Vh en i samme situation? :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)