Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende afregningsbilag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er desværre blevet for sent klar over kravet til afregningsbilag ved brug af brugtmomsordningen. Dvs. jeg har købt nogle ting, hvor jeg så ikke har dokumentation på udgift. Jeg kan læse på skat at:

-Den ikke registrerede sælger skal attestere rigtigheden af oplysningerne i afregningsbilaget. Hvis attestation ikke kan ske, skal virksomheden være i besiddelse af tilsvarende dokumentation for handelen.

Hvad kan i dette tilfælde regnes som tilsvarende dokumentation? Hvilke muligheder har jeg for salg af disse varer, når afregningsbilaget mangler?

På forhånd tak!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du har en dokumentation med sælgers navn og adresse, tingen beskrevet og pris - så må du sælge disse ting med normal moms, men også der mangler du jo at kunne vise prisen, så det vil kunne være meget dumt skattemæssigt. Brugt moms eller ej, man skal jo have et købsbilag. Her går det måske med mobilepay der kan vise pris og modtager for nogle få, men ellers kan du ikke trække din købspris fra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for dit svar John :)

Det er nemlig rigtigt dumt. Jeg har selvfølgelig mobilepay med modtager, jeg har i de fleste tilfælde også navn og adresse på sælger, men det er jo ikke attesteret.

Kan man betale moms uden at trække en udgift fra, altså postere en indtægt uden en udgift? Jeg er ikke interesseret i at gøre noget forkert, og vil gerne indberette mit salg til skat, så leder efter en måde at gøre dette på.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tenven:
Tusind tak for dit svar John :)

Det er nemlig rigtigt dumt. Jeg har selvfølgelig mobilepay med modtager, jeg har i de fleste tilfælde også navn og adresse på sælger, men det er jo ikke attesteret.

Kan man betale moms uden at trække en udgift fra, altså postere en indtægt uden en udgift? Jeg er ikke interesseret i at gøre noget forkert, og vil gerne indberette mit salg til skat, så leder efter en måde at gøre dette på.

hvis du har MP og navn og modtager - så i de tilfælde ville jeg lave bilag selv og så bare sælge med helt normal moms - da brugtmoms er hårdt i kravet til bilaget ved købet

Ja du kan sagtens bare bogføre et salg uden et køb

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)