Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aconto løn og registrering i lønsystem

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, vi har udbetalt en aconto løn på 20.000 kr. for marts lønnen. Vi bruger Danløn. Hvordan skal det registreres? Skal det laves en lønkørsel for denne person for perioden marts, og så med periodisk fradrag på 20.000 kr., således at der udbetales 0,00 kr., men der bliver korrekt indberettet til Skat, eIndkomst m.v.? Eller kan man vente til næste gang? 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg husker er det udbetalingstidspunktet der er afgørende for hvilken måned indkomsten skal indberettes for - og det kunne umiddelbart lyde som om det var marts. Er der mon allerede gået en nul-indberetning afsted for marts? eller er det først senere denne uge?

Jeg synes at du skal skynde dig at skrive til Danløn support.

Bortset fra det lyder periodisk fradrag helt korrekt.

vh Steffen

Tilmeldt 4. Dec 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak. Ja, det er for marts måned. Der er ikke gået en nul-indberetning afsted for marts måned. Vi udbetalt lønnen lige før Påske, da det var for sent at få den med i den anden kørsel. OK, må skrive til Danløn :) 

 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah. Jeg tror at det man gør er at skrive dispositionsdato i marts og fjerne fluebenet for automatisk overførsel. Så bør du kunne afslutte lønperiode nu og e-indkomst-indberetning bliver korrekt. Så behøver du heller ikke det med periodisk fradrag.

Men bedst lige at checke med danløn support. Jeg er lidt rusten.

vh

Steffen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)