Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

no-reply@accounts.google.com Scam ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har modtaget en mail fra no-reply@accounts.google.com og er usikker pâ om det er scam. Har googlet det og der var en side hvor nogen sagde at de har modtget scam fra den adr andre siger at den er god nok og er fra Google?

Hvad mener I?

Mange tak
Mvh
Anders

Tilmeldt 9. Mar 21
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tjekke hvilken URL "Gå til sikkerhedstjek" peger på. Hvis den slutter på noget andet end google.com, så bør du være forsigtig.

UnikPlakat.dk | Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet. Vi laver alt selv.

Tilmeldt 9. Mar 21
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sagtens sende mails fra et domæne man ikke ejer. Derfor bør du altid være forsigtig. Også selvom mailen virker til at være god nok. I de fleste email programmer kan man føre musen over knap / link / billede eller højreklikke på dem og se hvad der linkes til.

UnikPlakat.dk | Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet. Vi laver alt selv.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for svar.
Der kommer desværre ikke noget frem ved at holde musen paa linket men jeg har kopieret linket "Gaa til sikkerhedstjek" og det er dette link:

https://accounts.google.com/AccountChooser?Email=MinMail@gmail.com&continue=https://myaccount.google.com/security-checkup?utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Demail%26utm_campaign%3Dsap%26aneid%3D7573265827455691261%26sea%3D29%26rfn%3D1617327790675%26anexp%3Dnret-fa--saphpraf-f1--saprfsm-const--sapef-a15

Ja man skal være meget forsigtig da de snydepelse vel kan faa det meste til at se legalt ud

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige umiddelbart vurderer jeg det til at være legit nok.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

unikplakat.dk:
Man kan sagtens sende mails fra et domæne man ikke ejer.

Hvis du finder et domæne der ikke har SPF-record, DKIM og DMARC enabled. Og så er det bare spørgsmålet om mailen kommer frem ;) Men ja, teknisk set kan man indstille afsenderadresse som hvad som helst :)

Tilmeldt 9. Mar 21
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Blomse. Linket får heller ikke mine alarmklokker til at ringe.

UnikPlakat.dk | Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet. Vi laver alt selv.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for jeres svar. Det er baade betryggende og knapt saa betryggende at den er god nok da det saa aabenbart betyder at min kode er "lækket"

Tænker at i stedet for at følge linket bare gaar ind via normal vej paa min Google konto og ændre kodeordet.

Tak igen

Mvh
Anders

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være at du "genbruger" din adgangskode. I så fald vil jeg anbefale at holde op med det :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)