Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af norsk domænenavn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 21
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi sælger plakater og overvejer at udvide med salg i Norge. Det er kun muligt at købe et .no domæne, hvis man har en fysisk adresse i Norge. Nogen af jer der ved hvordan man anskaffer man sig et .no domænenavn som virksomhed fra Danmark?

UnikPlakat.dk | Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet. Vi laver alt selv.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg den norske ambassade, det kan de helt sikkert hjælpe dig med. 

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 9. Mar 21
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus

Tak for svar.

Jeg tænker der må være virksomheder der hjælper med registrering og løbende fornyelse af domænerne. Nogen der har erfaring med det?

UnikPlakat.dk | Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet. Vi laver alt selv.

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere lejet ud *.no domæne, og det gjorde vi meget nemt. Det danske firma  betalede mig for domænelejen, og de fik tilgang til alle indstillinger.

 

Vær imidlertid klar over, at hvis du sælger til norske kunder, via et norsk domæne, så kan du risikere at skulle betale norsk moms på omsætningen. Der findes en dom på det, uden at jeg finder linken lige her og nu, men skal lede lidt videre, jeg har skrevet om det tidligere her på Amino :)

Tag endeligt kontakt, så kan det være jeg kan hjælpe dig videre :)

 

Mvh Dan

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i snart mange år hovedsageligt solgt i Norge, men fra mit danske selskab. Da vi startede, fik vi at vide, at vi som du siger skulle have en norsk adresse for at kunne få et .no-domæne. Dette kunne imidlertid være hos en advokat eller andre. Vi skulle bare sørge for, at det ikke var firmaets adresse, for så fik vi netop problemer med at skulle opkræve moms, så det gælder om at sno sig. Vi droppede det. Jeg ville nok spørge Skatt for at være helt sikker!

Tilmeldt 9. Mar 21
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Dan og Jørgen.

Vi leder efter en permanent løsning.

Vi har fået en del at tænke over.

UnikPlakat.dk | Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet. Vi laver alt selv.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)