Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye moms regler ved salg i EU

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er jeg den eneste som har sovet i timen og ikke opdaget at man har ændret grænserne for hvornår man skal indberette moms i det land man sælger til? https://skat.dk/skat.aspx?oid=2297782

Før var der individuelle beløbsgrænser, men hvis jeg ellers har forstået det korrekt, er der fra 1. juli en fælles grænse på €10.000. Dvs. at hvis det samlede salg til andre EU lande overstiger €10.000 kr. skal der opkræves og angives moms med de forskellige landes momssatser. Det er lidt af et benspænd for os, da vores shopsystem ikke understøtter individuelle momssatser. Vi er vel næppe de eneste som bliver ramt.

/Nicolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svar. Ved du hvordan indberetning sker? Jeg kan forstå der er en fælles løsning kaldet one-stop moms. Og hvad med bogføring? Skal jeg lave en momskonto til de forskellige momssatser?

/Nicolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

ja der indberettes i skat.dk under MOSS system / onestopshop hvor der også registreres for alle lande. 
Jeg tror der er flere muligheder i bogføring - inkl hver sin oms. konto med hver sin tilhørende momssats per land - komplekst måske, Husker ikke om ex Billy har noget til onestop shop - mener der findes integrationer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I Dinero vil du skulle oprette konto til både salget og momsen for hvert land (der er forskellige momssatser i de forskellige lande) og så sende fakturaer som pdf (som du selv laver på computeren). 

Ellers kan du ikke holde styr på det når du skal indberette til MOSS systemet.

Muligvis vil du kunne gøre det nemmere i Billy‘s eller Economics ... men det er mit indtryk, at Dinero er mere brugervenligt og yder langt bedre support end de to andre.

Vh. Anders

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan betaler man rent teknisk den skyldige moms til andre lande?

Er det SKAT, som sørger for det? Til hvilken valutakurs? Fra egen skattekonto?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil starte med at erkende, at jeg ikke ved hvordan det foregår valutamæssigt, men jeg går ud fra, at eftersom registrering sker i hvert land, opgøres den i hvert lands valuta (meget Euro) og opkræves i samme, og mon ikke valuta så veksles til dagskurs ved betaling

MOSS er i alle fald et system, hvor virksomheder både kan angive OG afregne moms for grænseoverskridende salg af visse ydelser til
forbrugere i alle EU-lande. Dvs. at virksomhederne kan angive og afregne i ét EU-land fremfor i alle EU-lande, hvortil
den har salg. Det er svaret på dit spørgsmål om hvor man teknisk betaler

Om det er via skattekonto, eller hvorledes, ved jeg ikke - jeg ville TRO hver tilmeldte selv var ansvarlig i forhold til hvert land og, at det derfor ikke var via den danske skattekonto
Der burde være en med ydelsessalg som læser med og ved det
 
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej, 

MOSS-systemet er supernemt at bruge (sådan da).

Man angiver i DKK hvor meget man har solgt for og hvor meget moms, man har opkrævet. Man angiver beløbene i hele DKK og man gør det individuelt for alle de lande, man har solgt til. Det er kvartalsvis hvilket er lidt irriterende når man er vant til halvårlig moms ellers.

Derefter betaler man samlet ind på et +71 nummer (SKAT står for distributionen herefter må man gå ud fra).

VH. Anders

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville det være muligt at betale direkt i SEK til skat i Sverige, når man har de penge på kontoen der?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amadeo:

Ville det være muligt at betale direkt i SEK til skat i Sverige, når man har de penge på kontoen der?

det vil givet forudsætte at MOSS registreringen i EU sker via svensk momsreg virksomhed hos skat i Sverige vil jeg mene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)