Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af Kompensation ordninger ved national nedlukning enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Min hustru har en lille enkeltmandsvirksomhed uden ansatte, som hører ind under liberale erhverv og derfor har været tvangslukket siden d. 21/12-2020. Jeg står for regnskabet og har hjulpet med ansøgningerne til hjælpepakkerne.
Vi har udelukkende søgt kompensation for tabt omsætning. Der er også en hjælpeordning for faste omkostninger, herunder husleje, og i light ordningen er der ikke krav om revisorerklæring.
Jeg synes ikke helt det er klart hvornår man kan søge kompensation for begge ordninger? Min holdning er at når der er dækning for 100% af omsætningstabet ved tvangslukning inkluderer dette også faste udgifter, så længe omsætningen er under 30.000 kr. pr. måned.

Hvad er jeres erfaringer med dette?
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få kompensation for begge ordninger, for faste kan du kun få for husleje iforbrugsudgifter til el, vand og varme i light ordningen. Forsikringer kun hvis hun er ejer af ejendommen.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor Kurt:
Hej,

Min hustru har en lille enkeltmandsvirksomhed uden ansatte, som hører ind under liberale erhverv og derfor har været tvangslukket siden d. 21/12-2020. Jeg står for regnskabet og har hjulpet med ansøgningerne til hjælpepakkerne.
Vi har udelukkende søgt kompensation for tabt omsætning. Der er også en hjælpeordning for faste omkostninger, herunder husleje, og i light ordningen er der ikke krav om revisorerklæring.
Jeg synes ikke helt det er klart hvornår man kan søge kompensation for begge ordninger? Min holdning er at når der er dækning for 100% af omsætningstabet ved tvangslukning inkluderer dette også faste udgifter, så længe omsætningen er under 30.000 kr. pr. måned.

Hvad er jeres erfaringer med dette?

du kan ikke søge både faste omk OG faste om light (sidste dækker jo også en del af de samme, bare færre ting og deraf ikke krav om revisor - krav om oms nedgang 30% (for visse restriktioner 35) og mindst 4.000 per måned. Du skal vælge light ELLER den større med revisor erklæring 
Du kan samtidigt søge kompensation for selvstændige https://virksomhedsguiden.dk/erhvervsfremme/content/temaer/coronavirus_og_din_virksomhed/ydelser/kompensation-til-selvstaendige/6a72169d-8558-4c33-afe4-231b58768ed7/ 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Mar 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

du kan ikke søge både faste omk OG faste om light (sidste dækker jo også en del af de samme, bare færre ting og deraf ikke krav om revisor - krav om oms nedgang 30% (for visse restriktioner 35) og mindst 4.000 per måned. Du skal vælge light ELLER den større med revisor erklæring 
Du kan samtidigt søge kompensation for selvstændige 
vh John Hannover



Hej John,

Kan se mit spørgsmål er blevet misforstået., kan godt se at det ikke er helt præcist formuleret. Spørgsmålet om man i den periode hvor virksomheden er tvangslukket kan anvende 2 hjælpepakker samtidig, ordningen for kompensation for tabt omsætning og hjælpeordning for faste omkostninger
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

tabt omsætning er vel kompensation til selvstændige og ja det kan du søge sammen med faste omk da det dækker "lønnen" der tabes for den selvstændige - som ikke er med i faste omk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)