Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktgodkendelser

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg står overfor at importere nogle produkter fra et ikke-EU land og er i tvivl om hvorvidt jeg skal indhente nogle godkendelser e.l. inden jeg kan sælge dem i Danmark. Der er tale om et totalt ufarligt produkt (en type madrasser). Kan man bare importere og begynde at sælge eller skal man kontakte nogle myndigheder ang. tests/godkendelser på forhånd?

PFT.

Tilmeldt 1. Mar 21
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der anvendt ulovlige kemikalier i produktionen af din "totalt ufarlige" madras? :-)

Som importør skal du blandt andet overholde lov om produktsikkerhed, REACH og forbud mod handel med ulovligt træ.

Billigtlaan.dk · Sammenlign priser på lån · Erhvervslån uden om banken.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til Teknologisk Institut og spørge.

Som det nævnes, er kemikalier et issue - men så vidt jeg véd også brandsikkerhed. En madras i plastikskum må helst ikke 'eksplodere' i en voldsom brand, hvis man taber en cigaret i den eller vælter et stearinlys ned i, f.eks.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 9. Dec 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det antager jeg ikke :) Jeg ved at leverandøren sælger til andre EU lande hvor jeg forestiller mig at reglerne er nogenlunde de samme. Jeg har været i kontakt med Miljøstyrelse ang. kemikalier, hvor jeg blev anbefalet at kontakte en konsulent, får at være på den sikre side. Min udfordring er at jeg ikke aner om der anvendes kemikalier i produktionen. Så skal nok have en snak med producenten i første omgang.



Tilmeldt 9. Dec 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg prøver Teknologisk Institut.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

TheApprentice:
Min udfordring er at jeg ikke aner om der anvendes kemikalier i produktionen.

Selvfølgelig anvendes der kemikalier. Alt består jo af kemi, som er helt elementær viden om tilværelsen.

Spørgsmålet er, om det er nogle kemikalier, der er uhensigtsmæssige for folk og miljøet, f.eks. i forbindelse med overfølsomhed, afdampning og brandfare. I forbindelse med madrasser er det ekstra vigtigt, da det jo er en ting folk er i tæt kontakt med, i totalt set mange mange timer.

Jeg nævner det bare - for opdager du f.eks. en dag, at dine madrasser er så brandfarlige, at de kan bruges som optændingsbriketter eller de er fulde af phtalater, så dine mandlige kunder udvikler bryster og begynder til at gå til hundetræning - så er det en dyr omgang at skulle tilbagekalde dem, samt at give folk pengene igen (for ikke at tale om, at man så bare ikke håber, at nogen at dine kunder bliver futtet af imens de ligger og sover imellemtiden) Confused

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at i alle fald Baby madresse skal være CE mærkede = producenten bekræfte overholdes af alle EU indholdskrav mm - Du kan jo høre leverandøren, om denne har en CE mærkning og om du kan få lidt indblik i hvordan denne er opnået. I Kina mener nogen CE betyder China Export men der er jo også mange helt ærlige ordentlige leverandører derude

Der vil f.eks givetvis være formaldehyd i stoffet normalt - det findes sågar ved test af ekologiske varer ind imellem - og bruges til at gøre stoffet langt lettere at behandle ved produktionen - men hør producenten om ikke den har noget dokumentationsmateriale
Selve det, at andre i EU køber og sælger det, er ikke i sig selv en garanti

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit input omkring elementær viden om tilværelsen. Jeg antager at de fleste, som du helt korrekt gør, kan regne ud at det problematiske kemikalier jeg mener.

De(t) svar jeg søger er, hvor og hvordan man sikrer at have "papir" på, at ens produkter ikke er gynækomastifremkaldende. Her har du allerede nævnt TI - det var fint, tak for det :)

Tilmeldt 9. Dec 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Super input - tak for det.

MVH Victor

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

TheApprentice:
Tak for dit input omkring elementær viden om tilværelsen. Jeg antager at de fleste, som du helt korrekt gør, kan regne ud at det problematiske kemikalier jeg mener.

Du må undskylde, hvis jeg kom til at lyde lidt 'studs' - der findes bare en hel del mennesker, der automatisk tænker, at kemikalier er 'noget værre noget', fordi det har de hørt i 'Aftenshowet' Confused

'Gynækomastifremkaldende' - fedt ord Yes

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)