Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb Af Udenlandsk Parkeringsejendom Med Erhvervmæssigt Formål

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Jeg er i færd med at købe en særdeles billig parkeringsplads i USA. Jeg har allerede fundet en potentiel lejer, og jeg mangler egentlig bare at sende købssummen.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som jeg har tænkt med at udleje pladsen i gennem. Dog står der mit navn, på den kontrakt, jeg er ved at underskrive.

Jeg har i forbindelse med købet nogle skattemæssige spørgsmål.

Først og fremmest, så skal jeg høre, om jeg godt bare kan inregistrere parkeringspladsen som et anlægsaktiv i min balancesum, uden at jeg skal lave noget ekstra papirarbejde taget i betragtning af, at det er mit navn, der står på købskontrakten?

Det er andet er, om jeg skal betale dansk moms ved køb af parkeringspladsen? Har jeg forstået det korrekt, at der altid skal betale moms af udlejning af parkeingspladser, selv hvis det er under 50.000kr/året?

Jeg har prøvet at snakke med SKAT, men jeg blev viderstilt fra det ene- til det andet kontor uden at få noget rigtigt svar.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at tage stilling til alt her, hvorfor ejer du ikke bare den P plads privat  i dit navn - nu den er købt i det - Der vil ikke som jeg ser det være et momspørgsmål ved købesummen, MEN jeg kan ikke svare på, om du - uanset det er dig der ejer personligt eller i enkeltmands (gør ingen forskel i den sag) overhovedet er muligt at drive den P plads uden et USA LC firma der kan behandle VAT eller andre afgifter og regler korrekt, for en P plads i USA. Der er ikke dansk moms på i alle fald, men givet en del USA regler og formentlig mulighed for USA local tax VAT Det ville være det jeg ville fokusere på, og så ville jeg ikke bekymre mig så meget om at det skulle være ejet i min enkeltmands eller være en privat købt.

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enten er du en troll - eller også er der nogen der er ved at tage r .... godt og grundigt på dig.

Lov mig for guds skyld at du er en troll - 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 19. Mar 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad tænker du på, Per?
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder for sådan en som mig - helt vildt at sidde i DK - købe en P plads i USA - og så leje den ud. 

Du må have kendskab til hvad du laver og så forstår jeg egentlig ikke dine spørgsmål 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 19. Mar 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for komplimentet. Jeg har advokat på, og det hele ser fint ud.

Det, der er mit helt store problem er, at jeg simpelthen ikke har nok forstand på de danske regler.

Hvis jeg køber pladsen i mit navn, er det så det samme, som hvis jeg køber den i gennem min virksomhed, så længe, jeg bare inregistrerer den som et anlægsaktiv?

Derudover, så er der moms. Jeg har fundet en kilde fra Deloitte, der fortæller, at jeg skal betale moms af udelejen. Men, skal jeg også betale moms af købet af pladsen?

Tilmeldt 19. Mar 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa John, mange tak for dit svar.

Lige for at få det af vejen, så var jeg også selv bange for, at jeg også skulle til at rode med de amerikanske virksomhedslove. Så længe, at jeg udlejer under 4 pladser, skal jeg ikke registreres, hverken med licens eller andet. Det svarer i bund og grund til privat udlejning i USA, det er blot i Danmark, at det er med erhvervsmæssigt formål.

Der er en fast årlig skat, men det afhænger blot af boligens pris.

Men, når du skriver, at det ikke er et momsspørgsmål ift. købssummen, hvad tænker du så på? Det samme, når du skriver, at der ingen forskel er på, om jeg ejer det gennem min virksomhed eller privat.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

AbrahamWBush:
når du skriver, at det ikke er et momsspørgsmål ift. købssummen, hvad tænker du så på? Det samme, når du skriver, at der ingen forskel er på, om jeg ejer det gennem min virksomhed eller privat.
Der er ikke (dansk) moms på at købe noget fra eller i USA - men om der er VAT US local tax aner jeg ikke og det er i så fald nok der USA LC kommer ind. - jeg kan ikke se forskel på eje privat og gennem enkeltmands - men gå nu til en med forstand på det her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)