Jeg har et spørgsmål om salg af ydelser/provision til storbrittannien efter Brexit.
Firma hedder Everpress.com og de sælger og producere t-shirts, hvor jeg har lavet design og markedsføring af t-shirts for en bestemt kampagne jeg kører gennem deres hjemmeside. Når t-shirts bliver bestilte, får jeg en lille cut af deres overskud.
For nyligt, f. eks. blev 8 t-shirts solgte og jeg fik 10,04 € - det overfører de til mit konto.
Før Brexit ville jeg nok bare lave en faktura på det beløb for at bogføre det i Billy, hvor der ikke var moms på, som salg af ydelser til EU lande.
Hvad gør jeg så nu? Jeg har ikke mulighed for at sende faktura inden de betaler, med eller uden moms. Og jeg ved ikke om dette vil tælle som en "provision" eller salg af ydelser og hvad er reglerne for dem ift. salg til ikke EU lande?
Jeg synes det svære er - om det er ydelse (royalty/design) du modtager - eller om det vil ses som vare. Jeg ville læne mig op af ydelse. I alle fald er det salg til uden for EU og dermed hele beløbet i momsangivelse i gruppe C (men jo uden moms) god ide med brexit hotline hvis du får spurgt korrekt men prøv at få afklaret om dem der betaler dig betaler for en royalty - eller om de anser det for en del af en vare - som jeg dog ikke kan se gøre forskel da det er rubrik C begge dele
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER