Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af firma bil til et andet firma.HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.
jeg har en firmabil som jeg har betalt udbetaling for men stadig betaler penge til banken om månedet. Men da jeg ikke kan betale beløbet længere vil jeg gerne flytte den til en af mine venners firma, er det muligt at gøre?
Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du kan ikke "flytte" den.

Det afhænger af om det er et selskab som ejer den, eller dig privat. Hvem er ejer, og hvad er ejers juridiske type (firma/selskab/aps/as osv?)

Du kan sælge bilen til din vens virksomhed på markedsvilkår, og indfri panten i bilen, sammen med omregistreringen. Handlen skal være for at sikre og vedligeholde indtjening i begge virksomheder, altså forretningsmæssigt begrundet. Det er så ikke din bil længere. Men der kan godt foreligge en aftale om tilbagekøb, eller forkøbsret.

Virksomheden kan også udleje bilen "til din vens firma" som moms-pligtig aktivitet/momsfri hvis det er hvidplade (?) , og anvende indtægten til afdrag.

Sidst kan du jo evt. gå i dialog med panthaver i bilen om ændret afdragsprofil på lån, evt. hensætte bilen uden plader for dette.

Pas på med biler, det er ofte noget SKAT fokusere på, så sørgs for at alt er dokumenteret korrekt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)