Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattehjemsted for svensk firma når jeg bor i Danmark

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Stockholm
Tilmeldt 25. Jul 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg boede en længere årrække i Sverige og ejer to svenske aktieselskaber (holding og drift). (Jeg er både dansk og svensk statsborger hvis det er relevant).

Selskaberne gik ikke så godt, så jeg har efter de svenske regler lavet et "betinget ejerindskud" som jeg kan få ud igen hvis der bliver overskud igen.

Min første tanke var at fakturere konsulenttimer fra det svenske driftsselskab, men så bliver selskabet skattepligtigt i Danmark fordi både jeg og kunden bor her.

Kan jeg sælge andre aktiver fra mit svenske selskab til mit danske og lave overskud på den måde, uden at det svenske selskab bliver skattepligtigt i Danmark? (Det har ingen aktivitet i Sverige, og det er registreret på min danske adresse). Aktiverne er egenudviklet software, og er ifølge de svenske regler ikke bogført som et aktiv.

Jeg regner egentlig ikke med at få et komplet svar her og jeg vil gerne betale en revisor for hjælp men hvordan finder jeg en der kan give et nogenlunde sikkert svar?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 582
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:12

Hej Lars

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men jeg er lidt nysgerrig på hvordan det administrative omkring selskaber fungerer i Sverige (hvor jeg også selv har boet, men kun som lønmodtager).

Sverige har jo f.eks. Bokio som er et gratis regnskabsprogram med det vi i Danmark ville betragte som "fuld funktionalitet". Lidt interessant fordi de dominerende alternativer i Danmark jo koster 2.500 kr eller mere årligt. Har du tilfældigvis erfaring med Bokio?

Jeg er også lidt nysgerrig på baggrunden for at have holding+drift i Sverige.

vh

Steffen

Fra Stockholm
Tilmeldt 25. Jul 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:09

Jeg boede simpelthen i Sverige med butik og lager og det hele. Vi startede med at bruge bogføringsbureau, og overtog regnskabet i BL bokföring på PC -- i 2009 ca., det var før der var onlinetjenester. Så jeg ved ikke hvorfor prisdannelsen er anderledes I Sverige.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)