Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af ApS - brug pengene i andet firma?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, så har jeg det på det rene :)
Jeg tænkte nok at det ikke var muligt, men jeg ville bare høre det.
Uanset, om det var tilladt eller ej, så ville jeg ikke have det godt med denne form for kreativ bogholderi, så jeg ville ikke gøre det uanset hvad, men det er altid sjovt (synes jeg) at lege med teoretiske krumspring.
Ligesom at jeg tror at det er teoretisk muligt for mig at få to identiteter som privatperson (men det er et helt andet emne). Bortset fra at jeg ikke har brug for det, vil jeg ikke gøre det fordi det ikke er etisk i orden :)

Albert

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv hvis du slipper afsted med fakturaen, så bliver beløbet jo til skattepligtig indtægt i enkeltmandsvirksomheden, så du kan lige så godt bare udbetale løn fra ApS'et.

Fakturaløsningen vil i bedste fald spare noget ATP-bidrag, men det er pebernødder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:

Enig, det er en investering.
Den ydelse, jeg tænker på, er "at stille penge til rådighed for stiftelsen af en ApS" - eller vil det blive betragtet som ulovligt eller uetisk?

Albert

ulovligt - Du kan låne det penge mod markedsrente intet andet   men det kan du jo altid - ofte taler vi 4-6%


I det hele taget er skat opmærksom på den type faktureringer og sikrer, at det ikke er en kontrolleret transaktion med formål at flytte skat, men alene, at den ydelse kunne selskabet ikke have købt bedre andet sted. Man skal aldrig rode sig ud i indbyrdes transaktioner, man ikke er sikker på at kunne 100% rent forretningsmæssigt begrunde
Man skal heller aldrig tømme kapital kritikløst til udgifter - da det kan betyde man ikke tog kapitalberedskab alvorligt og ved en evt konkurs, får hæftelsesgennembrud og personlig hæftelse i stedet

Ideen med at fakturere giver jo heller ikke mindre skat - det er jo så en indtægt i din enkeltmands - og udgift i ApS - men drop hele den tanke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)