Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af psykologhjælp til iværksætter - Kan mit eget firma betale?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er lidt i tvivl om hvad der er muligt i min situation. 

Jeg er muligvis desværre gået ned med stress og har fået en henvisning fra min læge. Det kan skyldes mit tidligere arbejde eller min nuværende situation, men ved det ikke. 

Er det muligt at min egen virksomhed kan betale min psykologhjælp?
- Jeg har et ApS og er den eneste person i firmaet.

Håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe.

Dbh.

Cristine

Tilmeldt 1. Mar 21
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
ja, din virksomhed kan betale dine udgifter til psykolog, hvis du lever op til betingelserne beskrevet på følgende side.
skatteinform.dk/dk/aktuel-skat/skattefacit-112-2003/

Billigtlaan.dk · Sammenlign priser på lån · Erhvervslån uden om banken.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

billigtlaan:
ja, din virksomhed kan betale dine udgifter til psykolog, hvis du lever op til betingelserne beskrevet på følgende side.
skatteinform.dk/dk/aktuel-skat/skattefacit-112-2003/

og i den sammenhæng er ejer af ApS uden ansatte, selvstændig - da de fleste artikler går på selvstændig i personlig virksomhedsform?

Og skal der ikke være en klar sammenhæng mellem lidelsen og arbejdet for at ApS må betale (fremgå af læge at det er af arbejdsmæssigt grunde der skal behandles)?  Jeg har set domme for sundhedsbehandling forkastet, grundet der ikke var sammenhæng mellem sygdom og stillingsen som dir i eget ApS mener jeg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 21
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:
og i den sammenhæng er ejer af ApS uden ansatte, selvstændig - da de fleste artikler går på selvstændig i personlig virksomhedsform?

Mig bekendt er du i denne sammenhæng ligestillet en medarbejder uanset om du har ansatte eller ej.

Cookie - John Hannover:
Og skal der ikke være en klar sammenhæng mellem lidelsen og arbejdet for at ApS må betale (fremgå af læge at det er af arbejdsmæssigt grunde der skal behandles)?  Jeg har set domme for sundhedsbehandling forkastet, grundet der ikke var sammenhæng mellem sygdom og stillingsen som dir i eget ApS mener jeg


Ved behandling hos psykolog skal sygdommen have en relation til en arbejdesrelateret hændelse. I den forbindelse skal den autoriserede psykolog skrive en erklæring, som der stå i det jeg linkede til.

Rabbit1:
Det kan skyldes mit tidligere arbejde eller min nuværende situation, men ved det ikke. 


Nu kan vi ikke vide hvad ovenstående reelt betyder og det er der ingen grund til at grave i her, men mon ikke der er en god mulighed for at det er arbejdsrelateret. Er der tvivl efter psykologen har skrevet erklæringen kan du bede skat om et bindende svar.

Billigtlaan.dk · Sammenlign priser på lån · Erhvervslån uden om banken.

Tilmeldt 3. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.
Jeg har lige netop talt med en kvinde inde fra skat. Jeg spurgte meget specifikt om min virksomhed kan betale for min psykologbehandling, hvis det er arbejdsrelateret. Jeg fik bare svaret "nej" og hun uddybede ikke ydeligere. 
Tænker at jeg må ringe igen og få fat i en anden, som evt. kan uddybe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Rabbit1:

Tak for jeres svar.
Jeg har lige netop talt med en kvinde inde fra skat. Jeg spurgte meget specifikt om min virksomhed kan betale for min psykologbehandling, hvis det er arbejdsrelateret. Jeg fik bare svaret "nej" og hun uddybede ikke ydeligere. 
Tænker at jeg må ringe igen og få fat i en anden, som evt. kan uddybe.

du skal aldrig ringe og spørge skat - du kan aldrig bruge svaret siden - da der er mulighed for tonsvis af misforståelse. Altid skriv til dem via kommunikation som indlogget eller betal ca 400 kr for et bindende svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)