Når en fragtmand leverer en vare, og får en underskrift på modtagelsen, kan fragtmanden i så fald nægte enhver form for erstatning, såfremt varen viser sig at være beskadiget når kunden åbner kassen?
Fragtmanden mener nemlig, at deres ansvar frafalder i samme øjeblik en kunde har kvitteret for modtagelsen. Men fragtmanden har ej heller tid til at vente på, at en kunde åbner varen og tjekker delene.
Sådan rent juridisk - hvordan ser tingene så ud?
GLS og lign. de erstatter jo uden problemer i ovenstående tilfælde, så længe emballagen mm. har været i orden.
Pft.
RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk
Når en fragtmand leverer en vare, og får en underskrift på modtagelsen, kan fragtmanden i så fald nægte enhver form for erstatning, såfremt varen viser sig at være beskadiget når kunden åbner kassen?
Det tyder på, at skaden ikke var på emballagen også?. Så er det jo leverandøren, der skal stå på mål for denne. Ellers havde modtager gjort opmærksom på skade(erne).