Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finde investorer til projektidé - muligt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Halløjsa.
Er der nogen herinde, som ved om det er muligt at finde en investorer til en projekt idé?
Eventuelt hvor kunne man gøre det henne?

Sidder inde med en idé til skoler og gymnasier, som ikke er blevet set før.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver ikke hvad ideen går ud på, og hvilken type produkt det er. Er det software, undervisningsmateriale, hjælpemidler eller noget helt andet? Det rigtige svar kan afhænge af hvad det er du vil sælge.

Som udgangspunkt vil jeg dog sige, at det nok er svært at finde investorer hvis du kun er på idéstadiet. Du har langt større chancer for at finde en investor hvis du laver en basisversion af produktet, som måske ikke har alle egenskaber du ønsker, men noget som kan det grundlæggende. Og med dette produkt begynder du at sælge til skolerne, og får bevist at der er et marked, og skolerne rent faktisk er villige til at betale for produktet.

Derefter kan du begynde at opsøge investorer så du kan få lavet en fuld version af produktet, og give den gas med salget. Hvis du har brug for kapital til at lave den første version, må du nok smide din egen tid og penge i det, eller tage en FFF investeringsrunde (Friends, Family & Fools).

Sådan helt overordnet er det ikke nemt at sælge til skoler, jeg har tidligere forsøgt, og det var med et produkt som ville spare skolerne for meget administrationstid. Men det samme svar hørte jeg igen og igen, skolerne har langt mere tid end penge til rådighed. 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Envon,

Du bliver nød til at fortælle lidt mere om din idé men også komme ind på hvad du selv kan bidrage med til projektet? hvis det nu er noget der skal udvikles kan du så selv udvikle programmet/softwaren osv. Eller er du idemageren og personen der vil få det solgt til skolerne så du mangler en med nogle andre kompentencer.

Har du sat dig ind i hvad det økonomiske aspekt er i projektet inden du går i krig med at finde en investor?

Hvis du gerne vil have lidt sparring omkring hvordan man kan gribe det an, så siger du bare til.

Med venlig hilsen
Mathias

Fra København
Tilmeldt 26. Feb 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Envon

Jeg har god kontakt til en investor fra Løvens Hule. Jeg kan godt lokke ham til at tage et kald med dig :)

Smid mig en besked med din mail, så tager vi den videre dér...

Jeg anbefaler VPN fra PrivacySharks.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)