Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 21
Indlæg ialt: 26
Fra  Telefone Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg har ingen gæld både til privat og offenlige og stå heller ikke i RKI men har svært at få et erhvervskonto ingen banker giver mig konkret svar hvorfor jeg kan ikke få et erhvervskonto.min egen bank kan heller ikke oprette et erhvervskoonto fordi de vil have at skal kal have permanent opholdtilladelse at få et erhvervskonto men jeg har privat konto på samme ophold tilladelse i min bank :).
hvad skal jeg gøre ??
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

telefone:
jeg har ingen gæld både til privat og offenlige og stå heller ikke i RKI men har svært at få et erhvervskonto ingen banker giver mig konkret svar hvorfor jeg kan ikke få et erhvervskonto.min egen bank kan heller ikke oprette et erhvervskoonto fordi de vil have at skal kal have permanent opholdtilladelse at få et erhvervskonto men jeg har privat konto på samme ophold tilladelse i min bank :).
hvad skal jeg gøre ??

ja det er et problem. Kravene til KYC og hvidvaskkontrol med store bøder, gør mange banker nervøse for udenlandsk statsborgerskab og ikke permanent opholdstilladelse hvor fuglen pludseligt kan være fløjet. Personlig konto skal alle med dansk CPR (udlænding med ret til at arbejde i dk f.eks) have. Personlig konto er langt lettere at checke baggrund for, og har ofte langt færre "underlige" transaktioner end erhvervskonti kan have.

Der er kun at jage rundt - Lunar.dk kunne være en mulighed, ellers må du til det land du har din permanente opholdstilladelse i - eller ud Revolut f.eks men vild god service skal du ikke forvente

Du kan jo høre din bank om du kan få konto uden alm kreditkort men med et hæve kort af top-op typen og uden tilladelse til Nets betalinger og udlandsbetalinger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brørup
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Fra  Startup Consulting Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Som John skriver, så er det blevet svært at få etableret erhvervskonti for tiden. Det oplever jeg meget, hvor jeg hjælper mange virksomhedsejere med at optimere deres ansøgninger og skrive deres forretningsplaner.

Med midlertidig opholdstilladelse er det endnu sværere. Der er flere grunde til det. En af dem er, at bankerne tit oplever, at dem med midlertidig opholdstilladelse flytter væk fra Danmark igen, hvilket stiller dem i en ikke optimal situation. En anden er, at de også oplever, at disse kunder nogle gange viser sig at have skjulte ejere, som i sidste ende er svindel.

Det bliver svært, men der er en chance. Jeg har hjulpet et par med midlertidig opholdelse med at få etableret erhvervskonti.

Hvis du ikke har de store krav til banken, så kan du søge hos de neobanker, som John nævner. Især Revolut har vist sig flere gange at de er ligeglade med om man har permanent opholdstilladelse eller ej, fordi de er en international neobank. Du skal bare vide, at med dem får du ikke en dansk kontonummer, som vi er vant til. Men du kan sagtens bruge en Revolut-konto som NemKonto.

Hvis de ikke lykkes med dem, kan du hente en e-bog, jeg har skrevet, som du kan hente her https://startupconsulting.dk/e-boeger-for-ivaerksaettere/ og se, om du kan gøre din erhvervskontoansøgning bedre.

Held og lykke med det. Håber, at det lykkes for dig.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville spørge en ny bank (eller flere hvis du får nej) om de vil overtage mit private engagement og åbne en erhvervskonto.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 27. Feb 21
Indlæg ialt: 26
Fra  Telefone Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar ..jeg har få et konto hos Viva wallet som har også support i Denmark ..er nogen har erfaring med Viva wallet ?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)