Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aftale om køb ved salg?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

iværksætter21:
Tak for hurtig svar. Men som jeg forstår det så er barter aftale uden penge involveret? Eller er det misforstået?

"En barteraftale er en byttehandel to virksomheder imellem. Dvs. i stedet for at betale hinanden for udført arbejde bytter de ydelser der har samme værdi." (fra amino ordbogen)

Her snakker jeg om køb af vare den ene og den anden vej og med fakturaer på.

Der er absolut kun ulemper ved ikke at dokumentere byttehandelen med fakturaer. 
Ved at fakturere bliver det 100% gennemsigtigt, hvad den enkelte tjeneste er værd.

Jeg kan huske, at jeg engang har lavet en mundtlig aftale om at bytte nogle annoncer for noget håndværkerarbejde. Da vil skulle til at afregne, mødtes vi og rev os selv i håret for at finde ud af, hvordan vi skulle få håndværkerens materialer ind i regnestykket og stadig overholde vores aftale om, at det skulle gå lige op. Vi endte med at sende en faktura hver vej. Vi kunne simpelthen ikke finde nogen løsning, som gav flere fordele. Og vi ville ikke risikere at lave noget ulovligt.

Men det er da helt fint i en aftale at lade et køb være betinget af et salg og omvendt.

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:
Der er absolut kun ulemper ved ikke at dokumentere byttehandelen med fakturaer
ja herudover jo, at skat vil se det som momssvindel ikke at have faktura med moms hvis man er momsregistreret. Her kunne en momsreg jo også ellers stikke en ikke momsregistreret en halv gris uden moms til 5000 kr - mod at få en ydelse fra den ikke momsregistrerede til 5000 kr - så faktura er absolut krav hvis erhvervsmæssigt og helt specielt blot EN er momsregistreret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)