Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har Lunar Bank ansvaret for deres medarbejders inkompetence ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogen her der kan svare mig på om man kan stille Lunar Bank til ansvar for deres medarbejders totale inkompetence i at drive en Bank ?.Hver gang man ringer til dem får man et nyt svar af de studenter de har ansat til at drive supporten. Burde der ikke være et mindste krav om at de var Bank uddannet så de i det mindste havde en ide om hvad det gik ud på ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 1. Mar 21
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Serviceniveauet hos Lunar, Revolut og Wise (TransferWise) er ekstremt lavt og det kan være svært at få brugbar hjælp.

Du får med garanti ikke noget ud af at stille krav, men du kan skifte til en rigtig bank.

Billigtlaan.dk · Sammenlign priser på lån · Erhvervslån uden om banken.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er den at for 4 måneder siden skiftede den 3 partner i vores APS Bank fra Frøs til Lunar for så lige efter at træde ud af selskabet. Og Først siger Lunar at det er ikke noget problem da vi alle 3 stod som ejer da kontoen blev oprettet men senere ændrer de det til at da det var ham der åbnede kontoen hos Lunar lukkede de kontoen og låste dermed alle indestående penge og sagde at vi skulle ansøge om en ny. Så her var man ligeglad med at det var selskabets konto for nu var det åbenbart personens konto ???. Men da der var en konto med en del penge på hos dem kunne det i lang tid ikke lade sig gøre at ansøge om en ny før de fik lavet deres system om. Da de så finder ud af at det kan de ikke opdager de så at det skyldes hvem der står i bestyrelsen som afgør om man kan oprette en ny ansøgning. Så får vi endelig oprettet en ansøgning som de så afviser da vi skrev ja til udlandsoverførsler da vi en gang i mellem betaler for Byggematerialer i Tyskland. Havde ikke drømt om at en internet Bank ikke kan håndtere overførsler til Tyskland ???. Så nu kører vi på ansøgning nummer 2 hvor de bliver ved med at spørge ind til om vi har udlandsoverførsler selv om jeg har skrevet til dem at vi har fundet en anden løsning på det da de jo nødig skulle overanstrenge sig med den slags. Det bliver rigtig sjovt og se om de kan huske at de lovede i starten at vi ikke skulle betale de 4200kr en gang til for at oprette en ny konto hos dem. Må sige at det er mig en gåde man kan være så dårlig til at drive sin egen forretning og da vi i skrivende stund stadigvæk ikke har en ny konto er det et spørgsmål om vi nogen sinde får det.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hvem forestiller du dig skulle afgøre ansvar her? Du kan da klage alt det du vil, men får da ikke bedre service ud af det. I kan bede om kontakt til lunars klageansvarlige, men over inkompetente medarbejdere osv, tror jeg ikke i kommer nogen vegne

At en bank stiller konto til rådighed, i høj grad baseret på ejerne personligt, er noget alle banker gør reelt set, og træder en ud, måske den de havde tillid til, så kan de opsige - og det kan banker altid, med dags varsel

De kan ikke overføre til udlandet, det er korrekt og fremgår og har altid fremgået af deres betingelser. Det er givet for at slippe for kontrol af hvidvask eller i alle fald lette den. Som i beskriver jeres behov, vil en ny konto skulle være den lidt større løsning til 4.200 kr og det vil de sikkert ikke huske, hvis de har sagt I slap for det

I skal i alle fald svare på alt de spørger om, HVIS I skal gøre jer håb om en konto der nu, men du lyder da ikke som en der overhovedet er interesseret i Lunars konti og service, så skift da bank, jo før jo bedre - men vid, at det er ikke nødvendigvis spor let at finde banker - til et ApS eller I/S med flere ejere, så forbered jeg på 14 dages behandlingstid let kan være aktuelt og-svar beredvilligt på ALLE spørgsmål de måtte stille jer. Banker har stort ansvar og kan få store erstatningskrav, hvis ikke deres KYC og hvidvask kontrol ligger meget veldokumenteret skriftligt.

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv skriver så er det jo ikke bare lige sådan at skifte Bank og nu har de holdt os som gidsel i 4 måneder så nu bliver det her fulgt til døren. Og så tror jeg også du har misforstået indlægget lidt for jeg har ikke tænkt mig at klage over dem. Jeg tænker på at sagsøge dem for der må være grænser for hvor inkompetent man kan være når man forsøger at drive en Bank. Man må da formode at der skal være Bank uddannede personale et sted i det firma.

Cookie - John Hannover:
og træder en ud, måske den de havde tillid til, så kan de opsige - og det kan banker altid, med dags varsel

Det tvivler jeg lidt på. Har du noget lovgivning der bakker det op ?.

Cookie - John Hannover:
De kan ikke overføre til udlandet, det er korrekt og fremgår og har altid fremgået af deres betingelser. Det er givet for at slippe for kontrol af hvidvask eller i alle fald lette den.

Det kan jeg nu ikke lige se og som de selv skriver = Med Lunar Business Grow-funktionen Forbind banker er det muligt, både at få et samlet overblik over dine eksterne bankkonti i andre pengeinstitutter, men samtidig også foretage betalinger fra disse direkte via din erhvervsbruger i Lunar app’en.

Så burde det jo være muligt at overføre via sine andre konti igennem dem.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Det kan jeg nu ikke lige se og som de selv skriver = Med Lunar Business Grow-funktionen Forbind banker er det muligt, både at få et samlet overblik over dine eksterne bankkonti i andre pengeinstitutter, men samtidig også foretage betalinger fra disse direkte via din erhvervsbruger i Lunar app’en.

Ja dansk banker men læs https://lunar.app/dk/business/hjaelp/overfoersler/ med teksten: 

Vi kan endnu ikke tilbyde at overføre penge til udlandet i app'en, men du kan godt modtage overførsler fra udlandet.

Der kan forekomme forskellige gebyrer ved at modtage udenlandske overførsler. Du kan se de præcise gebyrer inde på vores prisliste på hjemmesiden.

.

Michael:

Cookie - John Hannover:
og træder en ud, måske den de havde tillid til, så kan de opsige - og det kan banker altid, med dags varsel

Det tvivler jeg lidt på. Har du noget lovgivning der bakker det op ?.

du må finde dig i tvivlen. Jeg ved ikke, om du er klar over, der ikke er love der siger hvad man GERNE må f.eks opsige bankkonto uden frist. Derimod er der love der siger hvad man ikke må.

Der findes ikke en lov, der siger at en bankkonto til erhverv ikke må opsiges uden varsel. Til private må den opsiges ved at den ændres til ren konto med hævekort og ikke tilladelse til PBS osv og også lukkes omg hvis kontohæver har optrådt truende, men så skal en anden bank stille ny konto op - men igen gerne uden visa og pbs og nets osv. Til erhverv må den bare lukkes (skal lukkes hvis en bank ikke føler sig sikre i ex hvidvask eller andet - ellers får banken store bøder for at lade engagement løbe)
 

Michael:
Jeg tænker på at sagsøge dem for der må være grænser for hvor inkompetent man kan være når man forsøger at drive en Bank. Man må da formode at der skal være Bank uddannede personale et sted i det firma.
god fornøjelse - det bliver en dyr affære og du kommer ingen vegne -(men tvivler også på du får en advokat til at tage sagen - i alle fald uden meget mere kød på. Du kan jo starte i finanstilsynes i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)