Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af brugtvognsforhandler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften brugere af Amino

Jeg går med tanken om at starte en lille brugtvognsforhandler op. Er bare i tvivl om nogle ting, som jeg ikke kunne få svar på nettet. Mine spg:

1. Jeg vil gerne sælge bilerne uden garanti og reklamationsret. Hvordan kan jeg gøre det som cvr registrer? Er det bare om at lave en slutseddel og marker "solgt som beset"

2. Kræver salg af kommisionsbiler gsranti og reklamationsret?

3.jeg har min private garage som jeg gerne vil stille mine biler i til at starte med. Kræver det at stedet er erhversgodkendt?

4. Jeg regner ikke med at have den store omsætning til at starte med. Hvad koster sådan en revisor til st holde styr på vores regnskab?

5. I fremtiden vil jeg gerne importere biler fra Tyskland og sælge dem her. Kan det stadig betale sig at gøre det? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke sælge biler til private uden at give købelovens garanti og reklamationsret. Loven er præceptiv, og det betyder at du ikke kan fravige loven. Du kan sælge til andre erhvervsdrivende eller eksportere bilerne.

Spørg kommunen om du må sælge biler fra din ejendom. Husk at få det på skrift.

Skat er først klar med de nye afgifter på importerede biler medio 2021, så vent og spørg der. Du kan se på skats hjemmeside hvor meget andre har betalt i afgift

Efterlys en revisor her i Amino, så får du sikkert nogle tilbud.

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Du kan undgå reklamationsret og garanti ved at sælge til CVR. Hvis du, som kommerciel forhandler, sælger en bil til privat skal du yde garanti i reklamationsperioden.

2) Ja, forhandleren, som har bilen i kommission, skal give garanti efter købeloven til privat køber. Salgskontrakt tegnes med forhandler som sælger, derfor gælder reklamations- og garantibestemmelser.

3) Ja og nej. Hvis du har aktiviteter (værksted etc.) som kræver overholdelse af arbejdsmiljøloven, det kunne være olieopsamlng i afløb, udsugning, tilsyn og godkendelse af løftegrej osv. så kræver det godkendte faciliteter. Hvis du “bare” skal have biler holdende, vil jeg tro at det mest bliver et forsikringsspørgsmål.

4) Du behøver ikke en revisor til at lave et simpelt regnskab. Der findes bureauer, som holder regnskab for mindre erhvervsdrivende. Hvis du selv har styr på bilag, udgifter og indtægter kan du spare en revisor. Hvis du har kryptiske spørgsmål om fradrag og skatteregler kan du nok ikke spare en revisor.

5) Det er helt afhængigt af hvilken type biler, der er tale om. Det kan ikke betale sig at hente biler, som findes i 1.000vis på Bilbasen, men Tyskland eller EU generelt er (i sagens natur) et meget større marked med større udvalg. Du kan lettere finde mere specielle biler, som opfylder mere specifikke krav, når emnebanken er større.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Udstyr på biler nedskrives over 8 år. Disse biler kan bedst betale sig at importere, men er det dem danskerne vil købe nu ?

Brugte nyere elbiler vil måske blive mere interessante. Hvis du køber eksempelvis junge sterne hos Mercedes i Tyskland, så er der europagaranti på dem, det letter den garanti og reklamationsret du skal give, hvis du sælger til private.

Den største tyske salgsbase er Mobile.de. 

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 11. Jan 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Du kan undgå reklamationsret og garanti ved at sælge til CVR. Hvis du, som kommerciel forhandler, sælger en bil til privat skal du yde garanti i reklamationsperioden.

2) Ja, forhandleren, som har bilen i kommission, skal give garanti efter købeloven til privat køber. Salgskontrakt tegnes med forhandler som sælger, derfor gælder reklamations- og garantibestemmelser.

1.2. Jeg har selv købt fra forskellige forhandlere der altid har solgt deres biler som beset til mig. Hvordan gør de det så?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

OFF TOPIC

Hej Klaus

Er du rar at sætte dit signaturlink ind i signaturen og ikke i teksten.

/Brian
Moderator

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)