Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Hvordan skifter jeg Googlebot, så den crawler Desktop versionen?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 20
Indlæg ialt: 8
Fra  NIM Brandboard ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har nu siddet med det spørgsmål et par uger og forsøgt mig frem til en løsning. Det kan være den er lige foran næsen på mig, men kan ikke se skoven for bare træer :D

I forbindelse med SEO optimering stødte jeg på Google Search Console. Nu har jeg fået registreret domæneejendom mv. fordi jeg håbede, jeg ville få rettigheden til at anmode om, at Google ville skifte Googlebot, så vores Desktop udgave af hjemmesiden, ville blive crawlet.

Så vidt vi kan se os frem til, tilgår besøgende i 90% af tilfældende vores side via desktop. Vores fokus har derfor været at optimere hjemmesidens "desktop" version, mens den er responsive, men har langt igen for at den tager sig skarpt ud på mobil.

Jeg kan læse, vi automatisk overgik til mobile-first indexing i 2018 og dermed er vores primære Googlebot (User agent?) en mobil crawler. Hvordan kan jeg ændre det? 

Med venlig hilsen

Cecilie D. Schæfer

Fra København
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Fra  yardbird.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cecilie

Det kan du ikke ændre :-)

Tilmeldt 18. Dec 20
Indlæg ialt: 8
Fra  NIM Brandboard ApS Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fejl - kom til at besvare mit eget indlæg istedet for at svare tilbage. 

Tilmeldt 18. Dec 20
Indlæg ialt: 8
Fra  NIM Brandboard ApS Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det eneste vi kan gøre, er at optimere mobilversionen? :-o

ØV! Ved du hvad man kan gøre, hvis der er elementer, som ikke vises optimalt i mobilversionen? Laver man to hjemmesider med forskelligt content? Eller? Kan du evt. henvise til en begynder guide, der er hands-on? 

 

Hjælp modtages med glæde og klapsalver :D

Fra København
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Fra  yardbird.dk Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er ikke andet at gøre end at få fixet det. 

Hvordan du gør afhænger helt af dit setup, men lav endelig ikke to hjemmesider. 

Tilmeldt 18. Dec 20
Indlæg ialt: 8
Fra  NIM Brandboard ApS Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Med setup mener du så tema vi anvender eller?

Vi bruger Avada til Wordpress og har Simply som domænehost. Vi har brugt Yoast plugin til at SEO optimere, men det ændre ikke på, der er 'gallery' features og 'nested columns' features, der ikke ser ens ud på desktop og mobil.

Det betyder, mobilcrawler formentligt ikke vil opfange ret meget tekst på forsiden eller, at der reelt sker noget. Vores nested columns bokse ser anderledes ud og vi bruger slider revolution plugin, til at køre flere sliders i toppen af hjemmesiden, som heller ikke kommer med i mobilversionen. :(

Fra København
Tilmeldt 26. Feb 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej C

Der er ikke noget at gøre. Hvis Google crawler med Smartphone crawler, så er det mobilversionen den ser. Få implementeret noget tekst på en brugervenlig måde. Evt. i en drop-down. Det får du ikke "fuld kvalitet" for, men det er bedre end ingenting.

Mvh Martin

Jeg anbefaler VPN fra PrivacySharks.

Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 167
Fra  Formula X Agency Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre skriver, så kan du desværre ikke ændre det. Hvis dit WP setup skaber mere bøvl end det gavner, så vurder hvor stort potentialet reelt er fra SEO før du laver evt. ændringer. Er det et marked hvor I reelt set kan konkurrere og har ressourcerne til at lægge den indsats et skift evt. vil kræve?

Tilmeldt 8. Mar 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cecilie,

Den måde besøgende ser en hjemmeside på kan enten være:

a) Fuldt dynamisk CSS design (dvs. Responsive, hvor at designet er lavet til både at kunne vises i mobil og på en desktop pc på optimal måde.)

b) User-Agent baseret (Hjemmesiden tjekker om du bruger en mobil eller desktop web browser, og leverer så designet af hjemmesiden herefter.)

WordPress designs er ikke altid optimeret til mobil telefoner, men der er nogle "temaer" som de hedder på WordPress som er optimeret til mobil telefoner. Nu har I dog allerede et design som I bruger, så jeg ville nok prøve at kontakte udvikleren af designet og høre om de har en mobil-venlig version, hvis I pt. bruger den nyeste version af jeres "tema".

For mere information, se evt. følgende: https://getflywheel.com/layout/make-wordpress-site-mobile-friendly/ (første resultat af følgende søge streng: mobile friendly wordpress theme guide )

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)