Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af webshop - salg af varelageret

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Jan 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er naturligvis indstillet på et tab, men hvis vi er nede i 20% af indkøbsprisen, så er det ligemeget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Diveserit:

Jeg er naturligvis indstillet på et tab, men hvis vi er nede i 20% af indkøbsprisen, så er det ligemeget.

du må jo forhøre dig på div aktionssites som  camden - om muligheden for at sætte en samlet mindste pris

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 21
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

Diveserit:


Jeg er naturligvis indstillet på et tab, men hvis vi er nede i 20% af indkøbsprisen, så er det ligemeget.



du må jo forhøre dig på div aktionssites som  camden - om muligheden for at sætte en samlet mindste pris


vh John Hannover



Ved salg på auktion opnår man normalt den bedste pris ved at inddele varepartiet i mindre lots.

Der er typisk væsenligt flere der byder online, hvis du tilbyder at pakke og sende varerne.

damonline.dk sælger ofte varepartier på denne måde.

Billigtlaan.dk · Sammenlign priser på lån · Erhvervslån uden om banken.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Diveserit:
Jeg er naturligvis indstillet på et tab, men hvis vi er nede i 20% af indkøbsprisen, så er det ligemeget

Mine varer fik hammerslag på kr. x.xxx,xx. Afregning kr. 0,00. Da dette "passede" med indsætter gebyr kr. xxx,xx pr varer.

Så lad være med at benytte auktionsfirmaer.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er det jeg mener: i Pythonraps tilfælde er Pythonrap sælgeren, og han fik kr. 0,00 for sine varer. Dermed er "værdien" kr. 0,00 - og ikke den pris, køber har givet til auktionshuset.

Tilmeldt 1. Mar 21
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Pythonrap:

Diveserit:
Jeg er naturligvis indstillet på et tab, men hvis vi er nede i 20% af indkøbsprisen, så er det ligemeget


Mine varer fik hammerslag på kr. x.xxx,xx. Afregning kr. 0,00. Da dette "passede" med indsætter gebyr kr. xxx,xx pr varer.


Så lad være med at benytte auktionsfirmaer.



Nu er det tilladt at tage stilling til den pris man får oplyst inden man indgår en aftale.

Der ud over er der prisforskel alt efter hvilket auktionshus du indgår en aftale med, og onlineauktioner er ofte billigere. Især hvis sælger selv udleverer/sender varerne til køberne, så auktionshuset kun skal stå for salget.


Albert van Harten:

Det er det jeg mener: i Pythonraps tilfælde er Pythonrap sælgeren, og han fik kr. 0,00 for sine varer. Dermed er "værdien" kr. 0,00 - og ikke den pris, køber har givet til auktionshuset.



Når man lukker en virksomhed skal alt af værdi sælges ud. Det gælder også computere, telefoner, inventar m.m.

Virksomheden ejere kan derfor ende op med at skulle købe varerne til markedsværdi eller blive beskattet af varernes markedsværdi.

Markedsværdien er hvad tilsvarende vare bliver solgt i almindelig handel. Er der tale om brugte ting vil markedsværdien være lig priserne på DBA og ligende sider.

I nogle nedlukninger er der tid til at forsøge at sælge varer og andre værdier på egen hånd. I andre giver det bedst mening at sælge hurtigt, så man undgår at tabe flere penge.
Det er kun usælgelige ting til der kan værdisættes til 0 kr.

Billigtlaan.dk · Sammenlign priser på lån · Erhvervslån uden om banken.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)