Jeg skal til at starte virksomhed og har i den forbindelse allerede købt nogle ting under min opsigelsesperiode. Men kan jeg efterfølgende trække de ting fra i virksomheden når der de egentlig er købt før virksomheden eksisterer? Foreløbig er det kontorstol, skrivebord mm som også har været nyttig mens vi arbejder hjemme. Måske falder det ind under hjemmearbejdsplads? Men der er andre småting, jeg skal have nyanskaffet og spørgsmålet er, om jeg kan købe nu og lade kvitteringer indgå i regnskabet når virksomheden er oprettet? Tak Venlig hilsen Lars |
Om du kan fratrække kontorstol og skrivebord afhænger meget af om de står i separat lokale alene til det formål. Står de alm lokale og jo kan bruges privat - skolelektier og alm hygge, så kan du ikke umiddelbart fratrække stol, bord, lamper osv.
Ellers - hvis du har kvittering i dit navn og ting alene er til erhvervsmæssigt brug og ikke privat rådighed, så vil du kunne opnå fradrag http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html
John John Hannover