Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæld fra kunder i årsrapport

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har 3 åbne fakturaer fra kunder. Kunden ønsker ikke at betale princippet. Der er i alt omkring 500.000 euro. Og der er 1 million mere til at komme. Der er gæld fra kontraktbrud. Kunden er baseret i den baltiske stat, og på grund af Corona er det næsten umuligt at håndhæve krav der. Retssager i Danmark er naturligvis en mulighed, men sandsynligvis vil det mislykkes. Ikke at glemme er selvfølgelig omkostningerne ved retssagen. Ifølge kontrakten er retssager kun tilladt i DK. Hvad laver du med det nu?

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

SEKR:
baltiske stat, og på grund af Corona er det næsten umuligt at håndhæve krav der.

Hvorfor er det det?   har du f,.eks prøvet et internationalt inkassobureau ?  

SEKR:
Retssager i Danmark er naturligvis en mulighed, men sandsynligvis vil det mislykkes. Ikke at glemme er selvfølgelig omkostningerne ved retssagen. Ifølge kontrakten er retssager kun tilladt i DK.

Hvis vernetinget er Danmark, bliver du jo nødt til at gennemføre retsagen her i DK. Hvorfor mener du det vil mislykkedes?  Omkostningerne burde være småpenge i holdhold til 500.000 Euro.

Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvorfor er det det?   har du f,.eks prøvet et internationalt inkassobureau ?  

Ja, vi har talt med nogle INKASSO-virksomheder i Letland. Svaret er det samme, vi kan ikke starte, fordi virksomheden vil modsige dette krav. Vi ønsker ikke at investere penge for at gøre endnu flere tab. Sagde, at vi er nødt til at sagsøge, og så snart der er en dom, vil de med glæde handle for 10% provision.

En advokat i Letland sagde, at han måske kunne hjælpe, men du er nødt til at komme til Riga for et personligt interview. Hvilket lyder lidt underligt.
Ravn:
Hvis vernetinget er Danmark, bliver du jo nødt til at gennemføre retsagen her i DK. Hvorfor mener du det vil mislykkedes?  Omkostningerne burde være småpenge i holdhold til 500.000 Euro. 
Desværre kunne jeg ikke finde ud af, hvor meget sagen ville koste. Kender du det tilfældigt, eller kan du give et link, hvor jeg kan læse om det?

Jeg tror, ​​at virksomheden bare ignorerer det, og hvad så?

Forresten har vi allerede modtaget en forespørgsel fra Skat på grund af den første kontraktlige bøde, som vi fakturerede i 2. kvartal, og vi har underskrevet en kontrakt med SKAT. Og få et svar om, at alt er okay. Fordi virksomheden forsøgte at modsige momsen i Letland og at erklære vores faktura for falsk over for det lokale skattekontor.

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Var jeg dig ville jeg nok få en dansk advokat med erfaring på området, til at vurdere sagen og vurdere om en evt. dom kan fuldbyrdes i Letland. En anden mulighed kunne være at få den danske ambassades handelsafdeling til rådgive dig, normatl har de også nogle advokater i landet de kan anbefale. 

Lad os endelig høre hvad der sker i sagen

Held og lykke.

Ravn

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig Ravn

SEKR:
Omkostningerne burde være småpenge i holdhold til 500.000 Euro.

Plus hvis der kommer 1. mio mere? Så taler vi MEGET. Men det kan jo være at trådstarter kan bære tabet?

Men ja, find et internationalt inkassofirma.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEKR

Prøv at tage kontakt til: https://www.jyskinkasso.dk/inkasso-i-udlandet/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Med de beløb kommer du ikke uden om advokat og retssag Skal vil heller ikke bare acceptere du skiver 500.000 Euro (eller 1 mio mere) ud af dit regnskab som tab uden kamp - Ellers skal du af med skat af pengene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)