Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af salg i USA

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Det er ikke lykkes mig at Google mig frem til dette - derfor forsøger jeg nu her, blandt jer kloge hoveder:

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Jeg driver en webshop som udelukkende sælger til USA på nuværende tidspunkt. Varerne bliver sendt fra leverandører i Asien direkte til et lagerhotel i USA, som så sender mine ordrer der fra.

Hvad er reglerne for indberetning af moms i mit tilfælde?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12926
Skrevet kl. 00:25

Hvis det er dansk moms du mener, så er der ingen moms da varen hverken kommer til EU eller DK.

I USA kan der forekomme Sales tax,  men den må du tage med de Amerikanske myndigheder.

Tilmeldt 19. Feb 21
Skrevet kl. 16:32
Så når jeg skal registrere moms kvartalsvist for min danske enkeltmandsvirksomhed - som webshoppen hører under - så skal jeg som sådan ikke registrere noget som helst? Er det korrekt forstået?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46651
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13

CAPTCHA:
Så når jeg skal registrere moms kvartalsvist for min danske enkeltmandsvirksomhed - som webshoppen hører under - så skal jeg som sådan ikke registrere noget som helst? Er det korrekt forstået?

jo du skal bogføre som salg til udenfor EU og indberette det samlede i rubrik C

Imponerende hvis det fungerer. USA kunder vil meget ofte nægte at modtage noget der bare kommer til tolden og pålægges div gebyr told og ofte VAT - ligesom tolden er hård med ex kopivarer og det der ligner og jo skal bruge DIN faktura og ikke en fra Asien - De jeg kender fik utroligt mange returvarer og gik døde i det 

Hvis du optræder som USA shop vil du hurtigt skulle have amerikansk registrering f.eks som lic 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 21
Skrevet kl. 19:45
Hej John,

Tak for dit svar.

Der er ikke tale om kopivarer eller billigt Kina-skrammel. Varerne bliver som sagt sendt til et lagerhotel, som distribuerer mine ordrer indenrigs i USA. Derved får kunderne ikke varerne direkte fra leverandøren i Asien.

For at skære det ud i pap, vil det så sige at jeg hverken skal opkræve, eller betale, moms for de varer jeg køber og sælger uden for EU?

Så når jeg køber varer fra leverandøren, er der ikke moms på. Ligeledes er der ikke moms på, når jeg sælger varer på webshoppen.

Men jeg skal stadig oplyse hvor meget salg/køb det drejer sig om, når jeg indberetter moms til SKAT. Er det korrekt forstået?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:54

Hvis det lagerhotel er USA firma så er det jo dem du fakturerer og ikke slutkunden. Ellers vil du skulle have amerikansk selskab - Du kan ikke sælge varer fra et USA lager uden local VAT - men fakturerer lagerhotellet kunden med VAT så er det fint, så er det bare dem du skal fakturere og ikke slutkunden. Det vil give sig selv ret meget i forhold til at få varen ind i USA og på lager

Din fakturering til usa (uden for EU) skal indberettes samlet ja

vh John Hannover

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12926
Skrevet kl. 19:54

CAPTCHA:
For at skære det ud i pap, vil det så sige at jeg hverken skal opkræve, eller betale, moms for de varer jeg køber og sælger uden for EU?

Dansk moms nej. om der skal opkræven US sales tax må du høre ved de amerikanske myndigheder.

CAPTCHA:
Men jeg skal stadig oplyse hvor meget salg/køb det drejer sig om, når jeg indberetter moms til SKAT. Er det korrekt forstået?

Nej selvfølgelig skal du ikke det, da der ikke er nogen moms som vedr. SKAT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:05

Ravn:

CAPTCHA:

Nej selvfølgelig skal du ikke det, da der ikke er nogen moms som vedr. SKAT.

hvis han fakturerer - enten slutlager - eller sin kunde i usa så er det da salg til uden for EU og gruppe C indberetning for det samlede salg? Der er ikke tale om export derimod hvis varen leveres fra asien til USA - men han forklarer det leveres til et lagerhotel, og det må så have stået for varens import og jeg kan ikke se andet, end han så må fakturere dette "lagerhotel"- som så viderefakturerer USA kunder med VAT efter at de har stået for indfortoldningen, for han kan ikke få det på lagerhotel og så videre til slutkunde uden USA firma med VAT local tax

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)