Hej Amino Jeg driver en webshop der sælger brugte varer. På kassen og i checkout på vores webshop står der, at vores produkter er omfattet af burgtmomsordningen og der derfor ikke er momsfradrag på. Under totalen står der så 0 kroner i moms på disse varer. Er dette forkert? Jeg har nemlig observeret at der er stor forskel i metoden hos andre danske webshops der anvender brugtmomsordningen. Hos f. eks Bluecity.dk, der handler med brugt elektronik. Under deres indkøbskurv- og bestillingsside optræder priserne med fuld moms på 25% og en disclaimer om brugtmoms og fortjenestmargen osv. Hvilken praksis er den rigtige ift. brugtmoms: 25% moms i kurv med brugtmoms tekst eller 0% moms i kurv med brugtmoms |
Brugtmomsordningen på webshop - Hvad for en slags moms skal der stå i indkøbskurven.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Aldrig brugtmoms hvis mn ikke har en topkyndig med på sidelinjen. Der må ikke fremgå nogen moms overhovedet - men salget hører under brugtmomsordning. Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html. Venlig hilsen John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Andre webshops viser ofte “inkl. moms” eller 25 % i prisen for at tilpasse kundernes forventning, men det er i princippet bare en visningsmetode – den faktiske afregning til SKAT sker efter brugtmomsreglerne. Det vigtigste er, at du er konsekvent og har en disclaimer, så kunderne kan se, at der er tale om brugtmoms. |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)