Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre fra foreningskonto til opsparing

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Da der er tale om en forening er der vel ikke noget i vejen for at man hensætter 40.000 til fremtidig asfalt.

Realt er der jo et underskud på 20.000 hvis man har bestemt at der skal bruges 40.000 til asfalt i fremtiden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Sv J:

Da der er tale om en forening er der vel ikke noget i vejen for at man hensætter 40.000 til fremtidig asfalt.

Realt er der jo et underskud på 20.000 hvis man har bestemt at der skal bruges 40.000 til asfalt i fremtiden.

den forening må måske overveje en anden bogholder. NEJ du kan ikke afsætte noget som udgift i ET år som skal udføres og betales et andet år. I ved I får brug for pengene, men der er ikke fradrag før selve arbejdet er udført og forfalden til betaling

Så kunne vi jo alle undgå overskud og skrive at vi satte noget af til et eller andet i fremtiden. Jeg forestiller mig ikke i er skattepligtige, så det har jo ingen betydning men sidder der en regnskabskyndig og ser det som sættes i asfalt fonden er bogført som underskud, så bliver der ballade

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Sv J:

Da der er tale om en forening er der vel ikke noget i vejen for at man hensætter 40.000 til fremtidig asfalt.

Realt er der jo et underskud på 20.000 hvis man har bestemt at der skal bruges 40.000 til asfalt i fremtiden.

den forening må måske overveje en anden bogholder. NEJ du kan ikke afsætte noget som udgift i ET år som skal udføres og betales et andet år. I ved I får brug for pengene, men der er ikke fradrag før selve arbejdet er udført og forfalden til betaling

Så kunne vi jo alle undgå overskud og skrive at vi satte noget af til et eller andet i fremtiden. Jeg forestiller mig ikke i er skattepligtige, så det har jo ingen betydning men sidder der en regnskabskyndig og ser det som sættes i asfalt fonden er bogført som underskud, så bliver der ballade

vh John Hannover

Jeg vil lige præcisere at jeg ikke har nogen tilknytning til den pågældende forening, så kassereren skal ikke stå på skud for mine betragtninger.

Det er rigtig at vist der er tale om en virksomhed kan der ikke hensættes til kommende vedligeholdelse, var tidligere brugt men den muligheden blev afskaffet for år tilbage for denne gruppe, men her er der tale om en forening der, som jeg se det ud fra de oplysninger jeg har læst her, ikke er underlagt disse krav – hvis andet skulle være tilfældet, vil jeg altid gerne blive klogere så henvis gerne til relevant materiale.

Under de forudsætninger vil jeg forsat men at man får det mest retvisende regnskab ved at hensætte det pågældende beløb hvis, man har vedtaget at spare op til asfalt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. det klarer man ved at henvise til det i note eller forklaring - hvad der er afsat til fremtidig asfalt - Det ande er og bliver noget vrøvl og du skal ikke råde kasseren til den slags - Du får ikke mere diskusion ud af dette fra mig - der er meget klare regler for afsættelse mm - og resten skal ligge i noter og forklaring til medlemmerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må bare konstatere at selv om ”der er meget klare regler for afsættelse mm” har du ikke kunne/ville henvise til lovgrundlaget for at grundejerforeninger er underlagt disse regler. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sv J:

Jeg må bare konstatere at selv om ”der er meget klare regler for afsættelse mm” har du ikke kunne/ville henvise til lovgrundlaget for at grundejerforeninger er underlagt disse regler. 

du gør bare som du vil så - I er jo næppe skattepligtige så hvad det angår er det lige meget om I vil gøre det galt frem for at vise der er afsat xx til fremtidig asfalt i regnskabet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)