Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøj, sko, accessories import fra udland

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle 

Jeg har et ønske om at starte egen webshop, med salg af tøj, sko og accessories og jeg har en helt specifik stil i tankerne. Men jeg tager, i disse dage, de aller første skridt mod målet og vil til at starte med, finde ud af, hvordan og hvor jeg importere fra. 

Er der nogen der kan give en god ide omkring, hvordan man starter research arbejdet omkring dette? Jeg har søgt på nettet men finder ikke noget konkret og slet ikke i den stil jeg leder efter. 

Jeg ville sætte meget pris på, hvis folk ville dele ud af deres erfaring i forhold til at opsøge grossister og hvordan man henvender sig. 

Kræver det et CVR-nummer for at komme i kontakt med disse grossister? 

På forhånd mange tak! :-) 

Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi hjælper gerne.

 

Skriv mig en e-mail på: Warenhandelsgesellschaft@gmail.com

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Feb 21
Indlæg ialt: 5
Fra  Amitie.dk Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Cosa
Jeg har erfaring med at indkøbe tøj og accessories fra Spanien og Tyrkiet.
Tyrkiet er klart det billigste land og med god kvalitet, at købe tøj og accessories i, det er dog uden for EU, men Danmark har en samarbejdsaftale med Tyrkiet så toldafgiften er ikke så høj som f.eks fra USA.
Spanien har også et stort udvalg af leverandører i det du søger, dog er priserne højere end Tyrkiet.
Der er naturligvis andre lande, men har ingen erfaring med dem.

Du kan søge på det pågældende lands sprog på google så får du flere relevante resultater. f.eks tyrkisk tøj grossist = giyim toptancısı
eller søge på google.es hvis det er spanien.
Når du finder interessante emner kan du ringe dem op, da email ofte overses, og hvis ikke de er relevante kan de måske henvise dig til en anden leverandør. Få en samtale igen og fortæl hvad du konkret ønsker. Sørg for at tale med en der er god til engelsk, medmindre naturligvis at du mestrer sproget i det pågældende land.
I øjeblikket er det måske ikke så godt at rejse rundt men under normale omstændigheder vil jeg anbefale dig at rejse til det land du ønsker at importere fra og besøge relevante butikker og grossistvirksomheder, gerne med aftaler på forhånd, og opbygge et leverandør kartotek og personligt netværk.

Jeg har aldrig oplevet at nogen i udlandet har spurgt efter CVRnr, men hvis du tror på dit firma kan du lige så godt registrere det i CVR fra starten. Og jo, du kan godt risikere at nogle firmaer vil se at du er erhvervsregistreret for at sælge engros til dig.

Håber du kan bruge noget af det.
Vh. Lukas
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)