|  | 
kan du ikke formulere det, så vi forstår hvad du mener?
 Debat
             Debat

| kan du ikke formulere det, så vi forstår hvad du mener? | 
| Hvis du har købt ind og betalt via privat kort og beløbet er under 3000 kr og du har en bon så kan du trække det fra - Er det over 3.000 kr eller du har en regulær regning (slutseddel er ikke nok til bogføring, du skal have en regning med moms) - så skal din virksomhed fremgå for at du kan trække momsen fra - ellers kan du ikke trække moms fra - samme er reelt gældende under 3000 men her godkender skat generelt mindre køb, også momsmæssigt, forudsat du har en korrekt bon og varen tydeligt hører til firmabrug vh John Hannover | 
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
| Er det samme gældende for enkeltmandsvirksomheder? Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, er det nok hvis ejers navn står på faktura/kvittering | 
| 
 Ja helt bestemt. Alt hvad du køber privat kan du bare trække fra i virksomheden... | 
| Tak for svar. Hvad er gældende hvis købet er 38.000,- købt som beset fra DBA, og sælger ikke ønsker at skrive faktura? På slutseddelen står, at det er til min virksomhed. Hvad gør jeg her? vh Sysser | 
| det ville jeg ikke være vild med - men som minimum må du bruge print af annoncen hvor sælger vil kunne identificeres + bankoverførsel hvor denne også kan identificeres og endeligt er der så nok ikke momsfradrag da slutseddel ikke kan bruges momsmæssigt -det kræver en fuld faktura med moms - det ville jeg i alle fald meget frygte forkastet - men det er måske også en gulplade uden moms (hvidplade vil give skat af fri bil) Jeg synes ikke det lyder rart - og ville ikke købe og frygte rod med omregistrering og skat vh John Hannover | 
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
| Han er ikke interesseret i, at der er noget på skrift andet end slutseddel. Han sælger den som privatperson. Men er der noget, jeg kan gøre? Vh Sysser | 
| Hvis sælger er privatperson så vil du ved at acceptere 'Købt som beset' fraskrive dig reklamationsretten. |