Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække privatkøb fra i skat

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 21
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Kan man trække et privatkøb fra i skat, når jeg har fået en slutseddel, hvor der står, at den er købt og betalt d.d?
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

kan du ikke formulere det, så vi forstår hvad du mener?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har købt ind og betalt via privat kort og beløbet er under 3000 kr og du har en bon så kan du trække det fra -

Er det over 3.000 kr eller du har en regulær regning (slutseddel er ikke nok til bogføring, du skal have en regning med moms) - så skal din virksomhed fremgå for at du kan trække momsen fra - ellers kan du ikke trække moms fra - samme er reelt gældende under 3000 men her godkender skat generelt mindre køb, også momsmæssigt, forudsat du har en korrekt bon og varen tydeligt hører til firmabrug

Abonnement o.l. skal være indgået i firmanavn for at give fradrag

Har du regning og det er noget du har købt privat med kun dig som person på, så må det altid sælge den til virksomheden til indkøbspris, men ikke tage momsfradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det samme gældende for enkeltmandsvirksomheder?

Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, er det nok hvis ejers navn står på faktura/kvittering

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Syssers:
Kan man trække et privatkøb fra i skat, når jeg har fået en slutseddel, hvor der står, at den er købt og betalt d.d?



Ja helt bestemt. Alt hvad du køber privat kan du bare trække fra i virksomheden...

Tilmeldt 10. Feb 21
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tak for svar.

Hvad er gældende hvis købet er 38.000,- købt som beset fra DBA, og sælger ikke ønsker at skrive faktura?

På slutseddelen står, at det er til min virksomhed.

Hvad gør jeg her?

vh Sysser
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Syssers:
Hej John

Tak for svar.

Hvad er gældende hvis købet er 38.000,- købt som beset fra DBA, og sælger ikke ønsker at skrive faktura?

På slutseddelen står, at det er til min virksomhed.

Hvad gør jeg her?

vh Sysser

det ville jeg ikke være vild med - men som minimum må du bruge print af annoncen hvor sælger vil kunne identificeres + bankoverførsel hvor denne også kan identificeres og endeligt er der så nok ikke momsfradrag da slutseddel ikke kan bruges momsmæssigt -det kræver en fuld faktura med moms - det ville jeg i alle fald meget frygte forkastet - men det er måske også en gulplade uden moms (hvidplade vil give skat af fri bil)

Jeg synes ikke det lyder rart - og ville ikke købe og frygte rod med omregistrering og skat

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 21
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en campingvogn, der er bygget om, som jeg køber af ham.

Han er ikke interesseret i, at der er noget på skrift andet end slutseddel. Han sælger den som privatperson.

Men er der noget, jeg kan gøre?

Vh Sysser
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 20
Indlæg ialt: 31
Fra  Transformio Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis sælger er privatperson så vil du ved at acceptere 'Købt som beset' fraskrive dig reklamationsretten.

Efter at have læst tråden hér igennem, må rådet være: Lad være med at købe den campingvogn.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)